One watch to rule them all

Puringa Schreef:

marnix.moed Schreef:

Mischien niet helemaal duidelijk aangegeven bij
de
afknappers: geen duiker met duikersring meer.

Bestaan die dan?

Ik weet niet of het iets typisch Italiaans is, maar de Radiomir van Panerai was dacht ik tijdens de Wereld oorlog bedoeld voor hun marine en duikers.
Ook Anonimo heeft dacht ik duikers, zonder draairing.

En verder zijn er ook merken die de ring onder het glas/in de kast hebben. Daar ben ik ook niet naar op zoek.

Ik merkte gezien sommige tips, dat ik misschien bij afknappers niet duidelijk genoeg heb gemaakt dat ik NIET op zoek ben naar een horloge met draairing. Geen duikersring, geen kompasring, geen tachymeterlunette, etc. Ik zoek juist een wat rustigere uitstraling. Verder heb ik sterk de voorkeur voor een ETA 2836 of 2824 uurwerk, omdat ik zelf aan het uurwerk wil sleutelen. En de 2836 en 2824 hebben mijn voorkeur, omdat zoveel horlogemakers bekend zijn met het uurwerk. Makkelijk voor vragen, maar ook voor eventuele onderhoud en reparaties. Ik hoop dat met de update het weer iets duidelijker is wat ik zoek.

1. Vereisten = minimaal op te geven wensen voor je horloge:
    -stijl: casual dressy
    -vorm: liefst rond, mag ook vierkant.
    -uurwerk in 't horloge: liefst ETA 2836, maar 2824 mag ook
    -budget: oplaadt
    -(zichtbare) kunststof spacers

Uit sommige reacties lijkt het alsof zoveel info best wel overkill kan zijn. Vinden jullie dat? Misschien kunnen we de EHBO lijst beter/overzichtelijker maken.

MeistersingerFan Schreef:

Wat een trilogie joh. :smiley: :wink:

Volgens mij heb je vannacht geijld Frodo.

Je noemt hem in je verhaal meerdere keren.

Je hebt em al ! :wink:

( hier zit alleen geen Nazgul op )

Er circuleerde wel een “replica” , maar die heb ik
recent vernietigd in het vuur van Mordor :slight_smile:

Wel ik ben nu nog steeds op zoek naar the One watch met deze om de pols moet dat wel lukken.

En als ik em gevonden heb ga ik deze (op)dragen om em te halen.

:wink:

Ok, updates gezien. Qua uitstraling en specs denk ik ook aan Oris. Ik heb een BC3 gehad die een heel eind komt, maar daar zat een day/date aanduiding op de twaalf en zes. Verder mist-ie natuurlijk die lugholes… Ik had een kleintje op een rubberband, maar voor het idee:

http://www.flickr.com/photos/64726013@N04/6350043204/

Steinhart Apollon?
Voordelen:
Makkelijk bandjes verwisselen, is volgens mij zelfs een titanium band voor te krijgen (proteus), 3 bezels voor afwisseling, binnen budget

Nadeel: groot/hoog, dus minder geschikt onder een overhemd

wil toch nog wel een lans breken voor de Sinn EZM3 :smiley:
ondanks de bezel.
(ik heb geen aandelen en deze is niet te koop)

Ik heb geen aandelen, maar ben gewoon enthousiast :slight_smile:

ETA 2834-2

Of:

Met een ETA 2824-2

JackW Schreef:

Ok, updates gezien. Qua uitstraling en specs denk
ik ook aan Oris. Ik heb een BC3 gehad die een heel
eind komt, maar daar zat een day/date aanduiding
op de twaalf en zes. Verder mist-ie natuurlijk die
lugholes… Ik had een kleintje op een rubberband,
maar voor het idee:

http://farm7.staticflickr.com/6032/6350043204_db20
8a8130.jpg

Thx! Die 3 letterige vind ik wat stoerder dan zo een lang uitgeschreven variant. Maar het design van de wijzerplaat vind ik hier niet zo. En lugholes mis is toch wel. Het design van de kast staat me wel aan. Volgens mij kan ie best wat verschillende bandjes hebben.

canth Schreef:

Steinhart Apollon?
Voordelen:
Makkelijk bandjes verwisselen, is volgens mij
zelfs een titanium band voor te krijgen (proteus),
3 bezels voor afwisseling, binnen budget

Nadeel: groot/hoog, dus minder geschikt onder een
overhemd

Ik had het bij een andere post al geplaatst. In eerste instantie was ik ook aan het koekeloeren naar de Apollon. De looks staan me wel aan. Maar hij is te dik voor een all-rounder, doordat ie waarschijnlijk erg moeilijk onder een pak gaat. Als toolwatch zou ie top zijn.

Bovendien is inbussleutels op reis niet zo praktisch. Ik merk hoe langer ik er naar kijk, lugholes een grote pre is.

LeenV Schreef:

wil toch nog wel een lans breken voor de Sinn EZM3
:smiley:
ondanks de bezel.
(ik heb geen aandelen en deze is niet te koop)
http://img.photobucket.com/albums/v227/LeenV/siezm
3.jpg

Haha, het is maar dat je zoveel moeite gedaan hebt voor die mooie Tudor, want anders zou ik bijna vermoeden…

Die Sinn van je was ook erg stoer. Maar naast de bezel heeft ie een schuine datum op 3&eenhalf, geen lugholes, geen zichtbodem (wel weer anti-mag!, maar dan vind ik de 656 mooier), en als klapper op de vuurpijl: kroon links!?! Daar stond ik niet eens bij stil op m’n lijstje. Ik ben rechthandig en draag m’n horloges meestal links. Voor mij de kroon daarom gewoon op 3. 4 mag ook, maar liever op 3 voor een wat… standaard look wat misschien beter staat onder een pak.

marnix.moed Schreef:

Bovendien is inbussleutels op reis niet zo
praktisch. Ik merk hoe langer ik er naar kijk,
lugholes een grote pre is.

???
Bandjes meenemen op reis is wel praktisch en dan een paar pietepeuterige
inbusjes erbij ineens onpraktisch?

Of een schil/zakmesje voor de springbars. :wink:

Houthakker Schreef:

marnix.moed Schreef:

praktisch. Ik merk hoe langer ik er naar kijk,

???
Bandjes meenemen op reis is wel praktisch en dan
een paar pietepeuterige

JackW Schreef:

Of een schil/zakmesje voor de springbars. :wink:

Houthakker Schreef:

marnix.moed Schreef:

praktisch. Ik merk hoe langer ik er naar
kijk,

???
Bandjes meenemen op reis is wel praktisch en
dan
een paar pietepeuterige

Of een setje schroeven draaiers :smiley:

Nee het is ook geen klopboormachine. Maar in een backpack is het allemaal toch net ff wat onhandig om al dat soort uitstekende dingen mee te nemen. En het is maar dat ik horlogegek ben, anders zou ik ook niet overwegen om meerdere bandjes meenemen. Hoe minder is hoe beter heb ik intussen wel gemerkt. En je wilt niet weten wat ik met een naald en paperclips allemaal kan doen. Splinters verwijderen, elektrische bypass maken, heb er zelfs uit nood m’n kapotte telefoon weer mee aan de praat gekregen. Oh ja, je kunt er ook kapotte kleding ff mee dichtnaaien :stuck_out_tongue:
Maar serieus, die dingen zijn toch net wat multifunctioneler/praktischer en handiger om mee te nemen. De paperclip heb ik bijvoorbeeld altijd in m’n moneybelt.

Familie van MacGyver :slight_smile:

Wát een fantastisch fout horloge !!!
Deze zou zelfs ík als groot Lotr fan links laten liggen !