Dit topic komt om de paar maanden weer terug in de ene of andere vorm, maar smaak verandert met de tijd, dus bij deze nogmaals: als je slechts 1 horloge kon dragen de rest van je leven, welke zou dat zijn en net zo belangrijk: waarom?
Om het leuk te maken, maak ik onderscheid in de volgende prijscategorieën (nieuwprijs):
Tot 500 euro
Tot 1000 euro
Tot 5000 euro
Tot 10000 euro
De 10k+ categorie laat ik even buiten beschouwing, omdat iedereen dan met een Nautilus/Royal Oak aankomt.
Mijn keuzes:
Tot 500: Marathon TSAR
Mooie beater/duiker met een zeer goed afwerkingsniveau. Geen dresswatch, maar net genoeg bling om onder een pak te dragen, net als een Submariner. Daarnaast een legendarische stamboom die terug gaat tot de Benrus Type II.
Tot 1000: Sinn 556i
Mooie allrounder. Mooi merk, goede kwaliteit, dress up en down mogelijk. Tijdloos design. Gewoon een topper.
Tot 5000: Omega Speedmaster Professional
Deze klassieker heeft geen introductie nodig en wint het voor mij net van de 114060. Leer, nato, bracelet, velcro, hij kan het allemaal hebben. Wat een klasbak.
Tot 10000: Panerai PAM00210
Ik was altijd meer een Rolex man, maar sinds een week heb ik een Radiomir en wat een prachtig en tijdloos klokje is dat toch. De simpele en klassieke lijnen van de 210 maken het voor mij een topper, zowel casual als suit up.
Ja, ik houd van zwarte wijzerplaten.