Oneindig

Wat vind je van de Ananta?

http://www.seiko-ananta.com/

Toen ik em voor het eerst zag, vielen de wijzers me meteen op… ze deden me namelijk nogal aan m’n Citizen denken.

Beide wijzers hebben ook dezelfde knik in 't midden. De vorm van de lume vind ik bij de Skyhawk mooier, met de puntvorm onderin. Het uiterste puntje van de Ananta vind ik wel weer mooier: scherp als een zwaard. Past goed bij de inspiratiebron.

Ik vind heel mooi maar toch niet 1800 tot 5500 euro mooi…

Vindt de Ananta en dan vooral de Chrono SPS007 en SPS009 helemaal te gek.
Prijskaartje is inderdaad behoorlijk minder. Maar een paar jaar voor doorsparen denk ik.

Schitterend, maar… inderdaad… 'n beetje prijzig… :frowning:

Heel mooi, maar wat prijzig. Van de andere kant: concurrenten van beroemde zwitserse huizen zijn duurder (maar niet per se beter).

Niels

SpeedSeiko Schreef:

Maar een paar jaar voor doorsparen denk ik.

Echt waar? Ik vind het persoonlijk namelijk nog best moeilijk om een paar duizend euro uit te geven aan “slechts” een Seiko. Het zit tussen m’n oren, want het zijn mooie en knap gemaakte klokjes. Maar toch, dan liever een JLC, Patek of Rolex.

De kwaliteit staat ook niet ter discussie maar ik krijg het idee bij bepaalde modellen van “'hey een Velatura maar dan 1000 euro duurder”.

het is net zoiets als 40.000 euro voor een Mazda uit te geven. je krijgt er veel voor, maar het blijft japans… wel mooi!!

Ik geef liever 40000+ voor een Mazda (RX8, anyone ?) dan 4000 aan een Duits koekblik

Ze zijn mooi (vooral de springdrive gmt en de double retrograde auto), maar ik hoop dat de foto’s ze minder mooi tonen dan ze echt zijn. Anders toch geen horloge waar ik meerdere K-€ aan zou spenderen. (gesteld dat ik het budget vrij had…)

Dat zit inderdaad tussen de oren. Persoonlijk vindt ik bijvoorlbeeld een Rolex per definitie te duur JLC en Patek kan ik me nog iets bij voorstellen.

Deze Seiko is door z’n caliber het wel waard als je het vergelijkt met andere horloges met soortgelijke techniek. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Gelukkige denken we niet allemaal hetzelfde anders was het ook wel saai hier op het forum.

Ik vindt de spring drive collectie bloed mooi ,maar wel heel erg aan de prijs.
Maaaaaaaaaaar daar krijg je dan ook wel wat voor ,maar heel lang sparen ,maar of het dan een seiko wordt dat weet ik nog niet.
En wat ik vindt van de automaten is dat de afwijking +25sec/-15sec nog al fors is voor deze prijsklasse.
Mijn parnis presteerd beter +12sec per dag voor US 85,-.

“stiekem” ben ik het dus ergens diep met je eens… wie weet, als ik Planet Ocean, Seadweller, Daytona, Radiomir, 1950, Royal Oak, Nautilus, een Zenith el primero heb… wie weet… misschien toch een spring drive…?

GroteBozeWolf Schreef:

…maar ik hoop dat de
foto’s ze minder mooi tonen dan ze echt zijn.

Ik hoop het ook, de details klinken indrukwekkend. Ook de inspiratiebron van een Katana vind ik erg mooi. Ben erg benieuwd om de vorm van de kast eens te zien en voelen. Zou ie erg zo scherp zijn…?:+