welk vintage horloge heb je dit jaar niet of nauwelijks gedragen???
Welk horloge gaat in 2012 uit de collectie?
Ik trap af; mijn Universal…een paar keer om de pols gehad maar al snel weer
gewisseld, te kwetsbaar, verkopen?..weet ik nog niet.
Mijn NOS Ranchero automaat. Wordt iedere maand een paar slagen opgewonden en gaat dan weer terug in de doos. Idem voor mijn IWC Portofino. Iedere keer denk ik: “Nu moet ik ze toch echt te koop aanbieden”. Ze zijn te mooi om te dragen…
Het hangt af van de soort verzameling. Als je, zoals ik, op thema’s verzamelt (Russisch, lucht- en ruimtevaart), blijft er nogal eens wat in het kistje liggen. Dat vind ik niet erg.
Aan de andere kant, als je horloges koopt om te dragen en vervolgens doe je dat niet… tja, dat wordt het een ander verhaal.
Maar die Universal zou ik echt niet wegdoen, als ik in jouw schoenen stond:)
Ja Tom het is ook niet makkelijk om hem weg te doen.
Aero-compax werd volgens mij gemaakt voor en gebruikt in de luchtvaart?
Eigenlijk vind ik het meer een museumstuk.
Ik heb hier nog een mooie Enicar Sherpa liggen die geen polstijd krijgt. En die hard schreeuwt om een servicebeurt! X( (en daarom krijgt-ie dus ook geen polstijd) Het komt er maar niet van. Een goed voornemen voor 2012?
Toch wel jammer van zulke mooie horloges!
Ik zie ze met veel verwachting tegemoed op het verkoop forum
Ik draag al mijn horloges, bijna elke dag een andere, dus ik kan er 365 per jaar aan als het moet. (maar zoveel heb ik er gelukkig nog niet). Als ik er eentje vergeten ben leg ik die duidelijk in het zicht, klaar voor de eerstvolgende gelegenheid.
En hoe weet je dat ofwel…wat is het probleem?
grt
Peter
Hallo Peter,
Hij loopt gewoon, alleen word de tijd niet meer goed bijgehouden.
Dus schoonmaken, Olieën en even opnieuw afregelen. Ga nog op zoek naar een nieuwe NOS bezel en een kroon is makkelijk te bestellen (3 euro op ebay).
Ik heb hier nog een mooie Enicar Sherpa liggen die
geen polstijd krijgt. En die hard schreeuwt om een
servicebeurt! X( (en daarom krijgt-ie dus ook geen
polstijd) Het komt er maar niet van. Een goed
voornemen voor 2012?
Dat van die EPSA-compressorkast heb ik mij ook wel eens afgevraagd. Ik weet het niet, maar het zou me ook niet verbazen als het deksel van dit horloge niet het originele is.
Iemand een idee? Zitten er Enicar-kenners in de zaal?
Drie horloges bij mij (wel niet zeker of ze allemaal vintage zijn):
Deze Boctok, overgenomen hier op het forum. Loopt perfect, in uitstekende staat, maar eens aan m’n pols … ik weet het niet. Gaat wellicht in de verkoop binnenkort.
Dat van die EPSA-compressorkast heb ik mij ook wel
eens afgevraagd. Ik weet het niet, maar het zou me
ook niet verbazen als het deksel van dit horloge
niet het originele is.
Iemand een idee? Zitten er Enicar-kenners in de
zaal?
Ik ben dan wel geen kenner, maar inmiddels heb ik me aardig in de diverse uitvoeringen verdiept. Die kast is volgens mij passend bij het deksel. Waarom: alle Sherpa’s met Seapearl achterkant zijn waterdicht. Bij de Sherpa serie hoort het Seapearl volgens mij. De deksels hebben een bajonetsluiting en passen alleen op overeenkomstige kasten. Er is ook een achterkant met een haai, deze heeft een beperktere waterdichtheid en hoort volgens mij op modellen met de Star aanduiding op de wijzerplaat. Op Uhrforum is een uitgebreide draad over Enicar te vinden: http://uhrforum.de/enicar-uhren-t6725
Kijk ook eens hier: http://scubawatch.org/EPSA_SC_FAQ.html