Ongelukje..

Het horloge tegen je wang houden. Voelt het koud aan is het mineraal glas, voelt het niet zo koud aan is het acryl. Klinkt misschien gek, maar is een goede methode.

5 likes

Wat een onderdeeltje van een paar kwartjes al niet kan veroorzaken… suc6 met het vervangen…

PS je ziet idd geen barst meer …

Hij lijkt op die van mij maar die van jouw doet het tenminste nog.
Succes met de reparatie.

1 like

Tjeu, da’s pech.
Zo min mogelijk mee bewegen anders gaan de micro splinters
door het uurwerk zwerven.
Sowieso het uurwerk en de kast schoonmaken.

pfffff ,hoop dat je snel een glaasje kan vinden en koop er dan gelijk een nato bij

Balen zeg.

Misschien is onderstaand origineel glas een optie?
In ieder geval dichter bij huis dan de US.

Daar moet je mee uitkijken, grote kans dat hij niet origineel is

Heren, bedankt voor alle tips en adviezen, en het medeleven natuurlijk.

De optie die @koekoek me gaf in Frankrijk zal het waarschijnlijk gaan worden.

Alleen dan het glas vervangen en eventueel het uurwerk controleren zal niet aan mij besteed zijn.
Ik mag misschien wel opticien zijn, ik ben te verknocht aan mijn kakume, en wil hem niet verkl*ten…

Wat zijn de nummers achterop de deksel. Ik heb misschien nog eat gkaasjes, misschien kan ik er wel aan komen

Als je mij de maat even pm’ed, dan kijk ik wat ik hier nog heb liggen…heb een hele berg glaasjes, wellicht zit de juiste maat erbij.

6138-0030 is wat je nodig hebt, glas nummer werd al genoemd :slight_smile:

Ik zal in mijn Seiko ka kijken

Dat is balen, maar gelukkig werkt de rest nog goed, dat scheelt dan weer wel. Succes.

Oei das balen zeg. De bezel lijkt ook aardig wat schade te hebben opgelopen.
Die beschadigingen zien er vers uit. Jammer zeg.

Succes met het herstellen…

Nee, enkel de bedrukking van de tachymeter is wat gesleten. Het is een domed glaasje dus het heeft de impact volledig opgevangen. De rest van de kast is onbeschadigd. Gelukkig…

:frowning:️ ieders angst

Au, dat doet pijn! Succes met het weer op orde krijgen!

Ik zie toch echt een hoop verse beschadigingen op de bezel hoor. Eigenlijk teveel om één voor
één op te noemen. Die bezel zou ik ook laten vervangen.

Sterkte. En nu maar hopen dat de schade beperkt blijft tot het glas.

Oeeiii … :disappointed_relieved:. Vervelend.

Ik zou hem gelijk een service geven. Het horloge is te kostbaar om dat niet te doen gezien de risico’s na een val. Glas in het uurwerk, olie op plekken waar het niet hoort en niet waar het wel hoort.

Sukses