Dag allemaal, binnen een paar maanden van de aanschaf van deze Archimede ging de leren band loszitten. De ruimte tussen de twee en zelfs drie gelijmde strips werd snel groter.
Nadat ik had geklaagd, kreeg ik van Archimede een nieuwe band. Maar hier gebeurde eigenlijk hetzelfde mee. Daarna heb ik het erbij laten zitten, omdat dit bij het dragen niet opvalt. Maar het verminderd wel het draagplezier, dus ga ik op zoek naar een gestikte band.
Nu is mijn vraag, is dit gebruikelijk met leren banden die alleen stiksel aan de uiteinden hebben? Of is dit slecht gelijmd?
Het verbaast me bij dit merk, dat ook nog eens 60 euro vraagt voor hun leather vintage strap. Ik vind de band wel mooi zonder het stiksel, maar weet dus niet of ik me nog een keer aan zoiets wil wagen.
Wel eerst de oude lijmresten met aceton schoonmaken! En pas op dat je niet op de gekleurde buitenkant komt met aceton want de leerverf lost het ook op. Tip: gebruik wattenstaafje en geen doek.
Bisonkit (=latex) werkt goed ALS je de instructie precies opvolgt ⊠beide delen insmeren, laten drogen, op elkaar plakken en dan hameren om te fixeren. Kijk maar eens hoe schoenmakers dat doen. Schoen op de leest en dan flink met een hamer âbeukenâ.
Heb nog niet meegemaakt dan het dan weer los komt.
Dit is gewoon slecht gelijmd.
Bisonkit kan wel maar goed de instructies van @EnricoTutti volgen. Geen correctie mogelijk na aandrukken.
Toen ik nog banden maakte gebruikte ik altijd boekbinderslijm. Werkt heel goed, 1 deel goed insmeren en aandrukken. Enige correctie is nog mogelijk. Wel oude lijmresten verwijderen.
En dank voor dit actieplannetje, want ik had het er gewoon opgesmeerd en dichtgedrukt
Dat was wel mijn oorspronkelijke idee. Maar ik ga nu eerst eens kijken of ik het bandje kan fiksen. Dit plan B kan dan altijd nog.
Haha, ja inmiddels is het wel een paar jaar later⊠maar het zat me al die tijd dwars. Nu ik sinds kort forumlid ben, dacht ik; vraag het de experts eens of dit nou normaal is. En in no time heb ik mijn antwoord. Dank allemaal!