Ongeveer een jaar geleden

Het was in deze tijd vorig jaar, dat ik genoeg kreeg van deze

Na 21 jaar trouwe dienst als beater, maar met stijgende kosten, heb ik deze verkocht via MP voor het zelfde bedrag van de aanschaf. Daarnaast had altijd wel een G-shock, zoiets

Deze later hier via het forum verkocht. Via een collega kwam er een Nomos Tangente replica, niet onaardig, maar toch maar verkocht op een replica forum. En toe begon het feest van voor af: op dat Forum won ik een echte Chr Ward C5 MK2, een echte automaat:

Hiermee mijn interesse gewekt in dit merk en de afgelopen tijd 2 Tridents gehad, beide Duikers, één GMT

Beide weer verkocht, maar wel mooie en goed afgewerkte horloges. Even een Sinn 104 St Sa I gehad, maar die drukke indices kon ik niet aan wennen,
"
De drukke wijzerplaat deed hem de das om. In het voorjaar een vrolijke grab en go

Iets te veel gefriemel op de wijzerplaat dus vooral GO
De Oris Aquis Date kwam op het vizier, en blijkt alles te hebben wat ik zoek: duiker, bracelet (erg mooi met dressy appeal), ceramic bezel en rustige wijzerplaat, robuust etc

Voor erbij wilde ik een Quartz, dus een Nite NATO gevonden met Tritium buisjes, erg mooi maar overdag bijna niet afleesbaar

Die ging retour leverancier, nog steeds een erbij nodig dus een Kinetic geprobeerd

Niks mis mee, alleen wat topzwaar, dus die vond ook zijn weg naar hier, net als de Deep Blue DayNight 32 tubes diver, die het niet helemaal was voor mij

Een andere poging met een Citizen Promaster van het forum pakt wel goed uit, dit gaat hem worden als erbij horloge
Nu de knoop doorgehakt: de Aquis wordt een blauwe en de Citizen komt als nieuwe in een set met een bracelet, de voorgangers hier verkocht. De zoektocht lijkt voorlopig ten einde…

10 likes

Met de nadruk op voorlopig:wink:
Mooi verhaal.

2 likes

Mijn beste,

Ziezo, de horloge-rust is wedergekeerd!!
Een plausibel overzicht hoor.
Dank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi verhaal en “lijkt ten einde”…:grinning:

1 like

Zeker een mooi verhaal
Veel plezier en rust nu gegund :grinning:

1 like

Mooi verhaal met een mooi einde, voor zolang het duurt.

1 like

Leuk verhaal! Bedankt voor het delen. :nerd:

1 like

Mooie keuzes! En na zo’n lange weg weet je ook inmiddels goed wat het wel en niet voor je doet, dus hier kun je waarschijnlijk voorlopig wel even mee vooruit. :thumbsup:

Die is wel heel mooi

Leuk verhaal.
Ben benieuwd hoe de collectie er volgend jaar uitziet

Tja, anders kan ik mijn account ook wel opzeggen

voorlopig wel denk ik, heb nu wel een solide basis

Ja, dat is wel het idee, een solide, sobere duiker met looks en voor erbij een handige Quartz op zonne/energie. Je hebt soms wat tijd nodig om het juiste pad te vinden…[quote=“zoeon, post:9, topic:79004, full:true”]
Die is wel heel mooi
[/quote]
Ja, en redelijk goedkoop te krijgen, vaak met 15 tot 25% korting (rond Black Friday vooral) wel op de UK site bestellen, scheelt ook al weer 100 euro. Super klok

ik ook :grinning:

1 like