Onherstelbare schakel Seiko

Beste forumleden,

Alvorens lid te zijn van dit forum kocht ik deze Seiko omdat ik hem wel mooi vond en eigenlijk nog steeds vind.

Echter zoals je kan zien op de foto is de eerste schakel doorbroken. Toen ik dit voorlegde aan de juwelier gaf die aan dat de schakel niet vervangen zou kunnen worden en dat de enige oplossing en totaal nieuwe band zou zijn. Hij kon mij ook niet zeggen wat zo’n totaal nieuwe band zou kosten voor deze horloge (?).

Heeft iemand ervaring of dit kan hersteld worden of dat dit inderdaad meteen een nieuwe band wordt?

Alvast bedankt voor jullie deskundigheid.

Groeten,
Stef

1 like

Hoe oud is het horloge want eventueel garantie nog?
Als je eens een foto van de gebroken zijde maakt en hier toont kan er mogelijk een betere inschatting komen.

Geef ook even het volledige nummer aan de achterzijde, dan kijk ik wat het onderdelennummer is bij Seiko voor je + verkrijgbaarheid

1 like

Waarschijnlijk in verhouding goedkoper dit horloge nieuw te kopen….

Of op een ander model overgaan!

Dag Menkepie, het nummer op de caseback is 929040.

De horloge is van 2021 dus geen garantie meer meen ik.

Heeft dat ding geen hollow endlinks en zit de schakel gewoon er niet in?

1 like

Lijkt alsof de connecting link net voor de bocht is afgebroken, klopt dat? Daarom is het handig als je meer foto’s plaatst :+1:

Dit is het serienummer. Het andere nummer is hetgeen ik nodig heb. Combinatie cijfers en letters. Eerste reeks geeft het uurwerk aan de 2e de kast.

Ik zie het nummer 6N42-00G0. Zou dit het correcte nummer kunnen zijn?

Dat klopt inderdaad.

Dit zou de originele band voor jouw sur259p1 moeten zijn.

1 like

Seiko nummer voor de band is id de M0X4211J0. Staat bij Seiko in back order. Wordt ergens in januari weer verwacht. Prijs van de link van Tbone is prima.

1 like

Ik zou het horloge lekker op leer gaan dragen en het geld wat je voor een band zou uitgeven bij een nieuw horloge leggen.

Het klopt inderdaad dat de end links niet los verkocht worden door Seiko zelf. Ik adviseer je een lederen band te kopen en eventueel het geld bewaren en sparen (indien nodig) voor een leuke nieuwe.

Bedankt iedereen voor de hulp. Toch beslist om de originele band te bestellen via de link van tbone en verder uit te kijken voor een nieuw horloge.

2 likes

Goed bezig! Wat ga je met de oude band doen?

Ik dacht deze te bewaren als eventuele wisselstukken. Je weet maar nooit dat die nog ergens kunnen gebruikt worden.

1 like

:+1:goed bezig