Onjuiste maat springbar?

Beste leden,

Nu heb ik een Longines Spirit 37mm met een 19mm lug breedte. Is het een probleem als ik hier 20mm springbars in zet? Ik snap dat kleiner spannend is omdat er dan te weinig spanning op staat maar kan te veel spanning ook? Het lijkt onzinnig maar gezien 19mm springbars verkocht worden naast 20mm ben ik toch nieuwsgierig.

Fijne dag!

2 likes

Gewoon de juiste springbars gebruiken, waarom een risico nemen?

1 like

Hangt ervan af, bij Omega gebruiken ze bv voor een 20mm lug horloge:
*2207 (22.428 mm) als het een stalen band is en *2208 (23.317 mm) als er lederen band op gaat.

1 like

20mm heb ik thuis, 19mm nog niet! Maar goed punt hoor.

1 like

Als het fout gaat en het horloge beschadigd denk je had ik maar. :slightly_smiling_face:

Kijk hier eens.

2 likes

Besteld!

2 likes

Zou ik nooit doen, zeker niet bij een wat duurder horloge. Maarxik zie dat je al hebt besteld.

1 like

Alleen de lengte in uitgeveerde stand zegt niet zoveel, gaat om de maat in ingeveerde stand.
De Swiss Made springbars zoals ook Omega die heeft hebben een overmaat dus voor 20mm is helemaal ingeveerd 20,8mm en de 19mm is dan 19,8mm.
Vandaar dat op een 20mm stalen band de 19mm springbar zit anders krijg je deze er niet tussen.
En voor de leren band is die dan iets langer en geeft wat meer stevigheid/zekerheid

3 likes