Online belazerd ? Hoe voorkom je valkuilen..

Gisteren een mooi aanbod gevonden, en uiteraard gedeeld op dit forum.
(andere kopers:

Een aanbod te mooi om waar te zijn, maar gezien het lage aankoopbedrag toch een leuke gok…
En inderdaad te mooi om waar te zijn:



Ondertussen al een claim ingedient, en krijg het geld gewoon terug… al duurt het even.

Maar hoe vaak gebeurt je zoiets ??
En welk geval staat je nog het meeste bij?

2 likes

en wederom geldt: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat zo :wink:

5 likes

Je durft bijna niets meer te kopen

Ach, het was het proberen waard :persevere:
Ik moet ook een claim indienen alleen heb ik het probleem dat ebay zegt dat ik dat bij paypal moet doen en paypal zegt dat ik het bij ebay moet doen… iemand hier ervaring mee?

Meestal gaat het mis als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang wiilen zitten.

5 likes

Sja . Beetje gemakkelijk en voor sommige wat kort door de bocht maar als je dit wilt voorkomen moet je gewoon geen particuliere aankopen online doen.
Ik begin er iig niet aan, via dit forum is echt voor mij het enigste plekje waar ik kleine particuliere aanschaffen doe. Evt een horloge aanschaf gaat face to face. Nooit via post of vooraf betalen.

Ik ben geen voorstander van online aanschaffen. Bedrijfsmatig moet het soms, particulier gewoon NEE. Marktplaats en eBay oid blijf ik geheel weg.

???
Lijkt mij de eerste en dat zou dan ook de laatste moeten zijn anders mag je bij mij je gegevens achterlaten :joy::joy::joy:

1 like

Mij totnutoe nog nooit overkomen:

  • gebruik je gezonde verstand
  • buy the seller
  • marktplaats aankopen met een waarde boven de €75,- haal ik altijd zelf op.
  • dure marktplaats aankopen: afspreken op een openbare plek. Standaard heb ik bij de kennismaking geen cash geld op zak of een duur horloge om.
  • ik betaal (behalve bij bol.com oid) nooit vooraf.
    Ook geen aanbetalingen bij dure aankopen zoals een keuken of meubels: nooit!
    (Als dat zogenaamd verplicht is of bedrijfs policy dan gaat de koop niet door. Wees niet bang om weg te lopen!)
  • ik ben geen fan van EBay dus koop daar zeer zelden iets.

Bevalt prima; nog nooit besodemieterd totnutoe! :roll_eyes:

1 like

Was er ook even druk mee… uiteindelijk is het bij Paypal gelukt. www.paypal.com/disputes dacht ik.

1 like

Absoluut niet mijn eerste keer :crazy_face:

Mijn gegevens delen heb ik vandaag goed op gelet… wellicht in de toekomst, wanneer je iets leuks verkoopt :wink:

2 likes

Ah, de interpretatie.
Ik interpreteerde dus welke keer dat je opgelicht was staat je het meeste bij…
Ok je bedoelt pogingen tot.

Hhahaha, that’s is another biscuit :wink:
Zou het niet weten, vaak maar heb ze altijd wel direct door al worden ze steeds beter.

Als ondernemer krijg je zeer veel spookfacturen kan ik je vertellen. Als particulier de nodige mails en als kopert/verkopert de nodige fishy reacties.

1 like

Hoe voorkom je valkuilen?
Face to Face onder het genot van een bakje koffie

1 like

Online zoveel mogelijk gebruik maken van PayPal en bij online shops altijd even naar reviews zoeken.

Ooit 1x mijn geld teruggevraagd bij een aankoop in een Franse webshop die niet leverde.

Aan de andere kant ook al een aantal keer fietsonderdelen in de tuin gelegd met de vraag om het geld door de brievenbus te doen, en altijd goed gegaan :sweat_smile: