graag had ik de meningen van mede forumleden gekend .
Op speuders.nl staan mechanische horloges … met bosjes worden ze aangeboden, meestal vintage . Staan vast prijzen bij .
Dan krijg je een pro uitleg die verwijst naar de catawik site . waar ze in de veiling staan … per opbod.
Lijk me verwarrend … of is het enkel om reclame te doen …
Wat zijn de ervaringen met de catawiki veiling site ???
Intuïtief hou ik me er van weg …
Puur reclame! Daar maakt BVA auction ook gebruik van op marktplaats. De prijzen die erbij staan zijn startbedragen…
Catawiki biedt op dezelfde wijze ook horloges aan op Chrono24.
Het is gewoon reclame: Catawiki adverteert op deze manier op een heleboel sites.
Overigens kun je best aardig horloges kopen via Catawiki; je moet wel weten wat je maximaal moet bieden!
Daar moet wel de kanttekening bij worden geplaatst dat je niet alles moet geloven dat in de beschrijving van horloges op catawiki staat.
De deskundigheid van de veilingmeesters is hier op het forum regelmatig ter discussie gesteld. Informatie over horloges is dikwijls niet kloppend, zeker bij vintage stukken.
Zelf goed onderzoek doen dus.
sta. away. from. horlogemeesters.
En je moet weten wat je koopt, omschrijvingen zijn net sprookjesverhalen soms en zogenaamde veilingmeesters zijn verre van deskundig.
valt me ook op . verbloemde verhalen … ze verdienen er dik daar denk ik .
heb er nog nooit iets gekocht . 15 % afstaan blijkbaar en 9 % dokken als je koopt . ze verdienen twee keer aan 1 item dus … verkoper -koper.
Klopt, 24% van elke transactie. Is op zich prima als ik dan ook deskundige veilingmeesters krijg en goede service bij problemen maar mijn ervaring is dat ze niet erg behulpzaam zijn bij geschillen of dergelijke issues.