ik ben nieuw op dit forum. Kan iemand mij vertellen of online kopen een goed idee is?
Ik zou graag een omega aqua terra kopen. Ik vind nieuwe modellen op oa :
Er staat bij dat het een trusted seller is, maar geen idee of dit betrouwbaar is en of je een originele omega koopt.
De prijs hier in Belgie is dan ook 4000€ ipv 2800.
Iemand een idee of dit een goeie zaak is en waarom die prijs zo laag ligt?
ik ben nieuw op dit forum. Kan iemand mij
vertellen of online kopen een goed idee is?
Ik zou graag een omega aqua terra kopen. Ik vind
nieuwe modellen op oa :
Er staat bij dat het een trusted seller is, maar
geen idee of dit betrouwbaar is en of je een
originele omega koopt.
De prijs hier in Belgie is dan ook 4000€ ipv
2800.
Iemand een idee of dit een goeie zaak is en waarom
die prijs zo laag ligt?
Alvast Bedankt,
Bertoldo
Heb geen ervaring en weet de precieze regeltjes niet, maar had ergens gelezen dat 't predicaat Trusted seller op Chrono24 geen “geweldige garanties” biedt. Volgens mij was 't niet heel moeilijk om 't predicaat te verkrijgen.
Bij Chrono24 vond ik laatst een Duitse Bulova Accutron die te koop stond voor 2200 euro. Hetzelfde horloge wist ik toevallig te staan bij een Nederlandse Bulova kenner voor 200,00 Euro. Een antwoord op mijn mailtje naar de verkoper (over de idioot hoge prijs) heb ik nooit ontvangen. De term Trusted Seller zegt mij niets op deze manier:(
Ikzelf koop horloges tot ca 200,00 soms wel via webshops. Duurdere horloges koop ik in de winkel of via het verkoopdeel van HF. Verdiep je vooraf ook in de tweedehands verkoopprijzen, dat scheelt al erg veel.
Deze aanbieder voldoet aan de vereisten van Chrono24 Trusted Seller het zegel:
Er zijn Chrono24 geen onafgehandelde of onopgeloste geschillen of klachten over deze handelaar bekend.
Serieuze klantenaanvragen (per e-mail) worden normaliter binnen max. 5 werkdagen beantwoord.
De aangeboden horloges zijn voorradig en op korte termijn leverbaar. Mocht een horloge niet voorradig zijn, dan is dit in de beschrijvingstekst genoteerd en de verwachte beschikbaarheid is aangegeven.
De handelaar handelt in principe uitsluitend in originele goederen.
De handelaar verricht zijn betalingen aan Chrono24 regelmatig en stipt.
De handelaar is verantwoordelijk voor de verzekering van de verzending of moet de koper erover inlichten dat de koper het risico van verzending draagt.
NB:
Chrono24 biedt geen enkele garantie voor wat betreft de kwaliteit van de aangeboden artikelen. Voor alle afspraken inzake betaling en verzending van de artikelen zijn uitsluitend de verkoper en koper verantwoordelijk.
welke online dealer is volgens jullie ervaring zeer betrouwbazr? Ik zal die in d gaten houden tot ik het model vind dzt ik graag wil kopen. De winkelprijs is net iets te duur voor mij.
Als ik het me goed herinner verkoopt Omega officieel niet online, wat er online wordt aangeboden is het de parallelmarkt. Vaak een flink stuk goedkoper maar niet “officieel” Omega.
Er zijn wel officiële Omega dealers waarbij je ook online kunt bestellen maar deze hebben ook altijd een fysieke winkel, denk aan juweliers als Ace.
Ik heb tot nu toe uitstekende ervaringen met Kish.nl en horlogebanden.com. Alles ging goed tot nu toe, ik heb dus geen ervaring met hun garantie-afhandeling.
Bertoldo is voor zover ik zie op zoek naar een online mogelijkheid om goedkoper (lees online) een Omega Aqua Terra te kopen, Kish en Horlogebanden.com verkopen geen Omega, toch?
Ik heb mijn laatste drie horloges gekocht in Italië, geen enkel probleem, wel even goed uitkijken (koop eerst de verkoper, dan het horloge) en als er gebruik gemaakt wordt van de internationale vervoerders zoals UPS en DHL kan er weinig verkeerd gaan, hoor. Natuurlijk zijn er horrorvhalen te vinden maar als je goed zoekt vind je die wel over ieder land.
Ik bedoel inderdaad niet dat het dan gaat om namaak Omega’s, maar Omega heeft een heel strikt distributiebeleid waarbij online verkoop van Omega horloges niet wordt getolereerd. En toch zijn er veel online shops die Omega verkopen. Deze Omega’s worden niet rechtstreeks bij Omega afgenomen maar betreft eigenlijk altijd “overtollige voorraad” van een officiële Omega-dealer.
Nou is dat normaalgesproken nooit een probleem maar er zijn gevallen bekend waarbij aanspraak maken op garantie een groot probleem was. Je ziet ook vaak dat de garantiepapieren niet zijn ingevuld. Dit is niet iets wat alleen bij Omega voor komt maar eigenlijk standaard is bij veel “high end” merken.
Mocht je geen waarde hechten aan het officiële kanaal dan zijn er inderdaad goedkopere adressen om een midsized Aqua Terra aan te schaffen.
Dag eric,
Bedankt voor je info. Is zeer welgekomen.
Misschien nog een laatste vraag: hoe weet je of je dan een origineel hebt en geen replica? Want zoals ik hier en daar lees op het net en youtube, is het onderscheid soms heel moeilijk te bepalen.
Kan ik zoiets checken aan de hand van registratienummer?
Bij de “gerenommeerde” online shops kun je zonder enig probleem een Omega kopen. Mocht je geen problemen met een gebruikte hebben dan kun je in Nederland eens kijken bij Juwelier Burger, Wiliam Wien, Filipucci etc. zowel online als een fysieke winkel.