Online shops

Kennen jullie betrouwbare online shops voor volgende merken?(geen tweedehands)

Tissot
Zeno
Louis Erard

mvg,
Christophe

Hier heb ik mijn Zeno en Tag Heuer gekocht:

http://www.time4sale.ch/home.php?markid=31&adminid=&sprache=3&seite=2

Goede zaak!

Een aantal merken staan geen online verkoop toe waardoor de kans bestaat dat in geval van defekten geen aanspraak gemaakt kan worden op garantie. Maar misschien zijn er mensen die hier meer over weten?

Groet,
Marco

timefactors.com verkoopt met toestemming van Zeno en heeft ook een “vaste” zaak en anders kan een online winkel ook gewoon zijn garantie geven.
Het blijft een afweging…

Volgens mij kunnen ze dat binnen de wetgeving van de EU helemaal niet verbieden.

Ze kunnen het niet verbieden. Maar ze kunnen wel weigerachtig staan tegenover garantie en herstelling bij producten die via een webshop gekocht zijn.

Dat is ook niet wettelijk, maar begin als consument je recht maar eens te halen.:frowning:

Je rechten gaan altijd via de verkoper, daar heb je een overeenkomst mee.
Dus de verkoper moet de boel regelen.

2006 Schreef:

Hier heb ik mijn Zeno en Tag Heuer gekocht:

http://www.time4sale.ch/home.php?markid=31&adminid
=&sprache=3&seite=2

Goede zaak!

Lastig dat die gasten daar nog geen Euries hebben :smiley:

Dan ben je nog steeds volledig afhankelijk van de goodwill van die verkoper. Niet iedereen zal dezelfde klantvriendelijkheid aan de dag leggen. Helemaal niet als je zo’n interessant koopje via Singapore gescoord hebt.

Het wordt tijd dat alle juweliers van Nederland en daarbuiten ook via internet gaan verkopen, maken ze misschien nog meer winst ook omdat ze dan juist meer gaan verkopen dan nu het geval is8-)

Wreckless Schreef:

Dan ben je nog steeds volledig afhankelijk van de
goodwill van die verkoper. Niet iedereen zal
dezelfde klantvriendelijkheid aan de dag leggen.
Helemaal niet als je zo’n interessant koopje via
Singapore gescoord hebt.

Ik bedoelde met de verkoper iemand die een echte verkoper is (ingeschreven in het handels register of zo). Dat is een rechtspersoon (bedrijf, winkel, zaak) en heb je daar een aankoop gedaan dan is de verkoper ook degene die de garantie moet uitvoeren. Het is heel anders als je bij een privé verkoper een aankoop doet, daar kan je geen garantie van verlangen.
Dat schijnt een Europese richtlijn te zijn, kijk bv maar eens op de Duitse eBay. Daar staat het vrijwel altijd duidelijk bij.