Only Watch 2011

Ik ben vanmiddag naar de Only Watch 2011 veiling in Monaco geweest, en heb een handige lijst gemaakt van alle 40 horloges, de estimates en de uiteindelijk opgebrachte bedragen.

Bekijk de lijst op http://www.in2watches.com/only-watch-2011-auction-results/

Plezier en groet,

Gerard

Interessant. Er zitten toch een aantal opvallende resultaten bij.

Wow, bedankt voor de link. Dit is smullen! (tu)(tu)

Dat is een mooi overzicht Gerard! Aan de reultaten is wel (weer) te zien dat het uitgeven van een paar ton voor een goed doel steeds moeilijker lijkt te worden.

En net als vorig jaar een beetje genant als een uniek horloge van een merk voor een prijs gaat die lager is dan de winkelverkooprijs van het standaard model. Maar dat risico zit er in en ik vind het toch goed dat die merken keer op keer weer hun nek uit steken voor het goede doel.

Nu heb ik likkebaardend alle horloges eens goed bekeken en die 1.400.000 euro die de Patek Philippe opbracht, is natuurlijk prachtig voor het goede doel, maar om nou te zeggen: "wow, wat een geweldige uitstraling heeft dat horloge.’ Het zal een technisch hoogstandje zijn van jewelste, maar dat geldt ook voor vele andere horloges, zoals bijvoorbeeld de Corum Bridge. Om mijn pols - waar een horloge toch het vaakst zit omdat ik wil zien hoe laat het is - zijn er heel veel andere horloges die ik daar een stuk mooier vind dan de Patek.

Vloeken in de kerk of zijn er ook andere liefhebbers die de uiterlijke uitstraling van de Patek ook minder vinden en - als ze zouden mogen kiezen (stel je voor!) - een ander horloge zouden kiezen? Ben benieuwd!

De Mb&F en de Richard Mille vind ik wel echte uitschieters hoor! :}

Doe mij die Bethune BD25 maar dan. :wink:

( al neigt het mij wat te veel naar van der Klaauw… ha ha ha :wink: )

Wellicht toch wat te kitsch voor mij…

Ik heb een aantal horloges om m’n pols gehad (zoals je ziet op de foto’s ook de DeBethune en de Richard Mille).

De Bethune is wel heel erg mooi gemaakt maar vraagt inderdaad nogal wat aandacht door z’n kleur.

Overigens is dat heel sterk afhankelijk van het licht; soms lijkt hij blauw, soms vrijwel zwart - ik heb er meerdere foto’s van onder verschillnde hoeken, misschien plaats ik er nog wel een paar als ik terug in NL ben.

Maar echt wel een heel mooi gemaakt horloge hoorheel. Voor dagelijks gebruik misschien een beetje veel; dan maar voor ‘erbij’ :wink:

De Richard Mille is echt niet te geloven zo licht. Echt het zelfde gewicht als een Swatch Classic Gents; niet eens de grote.

Met een velcro bandje, echt een niet te bevatten horloge. Flinke maat, tourbillon - ik begrijp niet hoe dat heel blijft tijdens een tennis wedstrijd - dat zijn klappen hoor…

Ook hier heb ik veel meer foto’s van, die plaats ik dan ook nog wel eens.

Groet,

Gerard