Onmisbare gereedschappen/accessoires voor je horloge

In mijn zoektocht naar een kwalitatief goed apparaatje om push pins uit mijn horlogebandje te verwijderen (suggesties zijn welkom) vroeg ik mij af, wat zijn voor jullie nog gereedschappen en of accessoires die je naast het horloge zelf als onmisbaar acht?

1 like

Bergeon 7767-f

Bergeon 7825 is ook ok

Polywatch als je plexiglaasjes hebt

Timegrapher voor als je t leuk vindt.

3 likes

portemonnee

4 likes

Even in de juiste categorie gezet … :slight_smile:

1 like

Een watchwinder. Onmisbaar als je het mij vraagt.

1 like

Is stil laten liggen van je automaat erg? Sommige mensen beweren dat het horloge langer meegaat als je hem in een watchwinder legt anderen beweren weer dat het niets uit maakt of zelfs slecht is. Ik heb zelf een automaat maar deze ligt als ik hem niet draag vaak in de kast. Welke Watchwinder heb je zelf en zou je hem aanraden?

1 like

gallery_262_158_148610

Nee.

5 likes

Een ultrasoon reiniger voor de maandelijkse poetsbeurt.

1 like

Nope. Rotzooi.

3 likes

Een zoekfunctie binnen HF is ook altijd handig

1 like

Nee! Nooit het hele horloge! :sweat_smile: Alle olie trilt dan uit de steenlagers. Had een wijzer advies van je verwacht Gobert.

2 likes

Ik heb diverse watchwinders gehad. Eigenlijk is alleen die van MTE goed. Daar passen er dan ook meteen vier op.
Bij alle andere watchwinders die ik heb gehad verliep de tijd.

Dat is toch ook de bedoeling. Dan zien wij elkaar des te meer.

2 likes

Laat je je auto snachts ook stationair lopen?

2 likes

Toen ik mijn pasbus nog had liep de airco unit altijd.

Ja dat snap ik ook wel jouw doelgroep. Die zweten al als ze hun neus moeten ophalen :joy:

Bij mij ging het vandaag anders ook aardig los. Het was erg tropisch hiero.

De enige reden dat ik een watchwinder gebruik is zodat ik m’n horloge niet op tijd hoef te zetten.

Of het slecht of goed is maakt me niet zo veel uit haha

1 like