Onrust in de box

Het is weer zover…onrust!!

Een tijd geleden had ik de Tudor te koop staan. Ik wilde ruimte maken voor een nieuwe aankoop, een dj op jubilee met fluted bezel in rhodium 36mm…

De twijfel sloeg toe nadat ik een 36mm paste (geen dj) van mijn vriendin om te kijken of de maat me zou bevallen. Damn wat lijkt dat klein op mijn pols!

Inmiddels is de dj verkocht :sweat_smile:

Daarop ging ik kijken naar 41mm. Het punt is de onmogelijkheid een dj te passen in beide maten in de gewenste configuratie op één locatie, en zo een vergelijking te doen… De twijfel blijft daarom ook denk ik.

De Tudor mag (voorlopig) blijven, de TH en Tissots blijven hoe dan ook.

Ook was ik nog steeds van plan om de Tissots compleet te maken. Dit plan bestaat nog, maar wel on hold…

Ik wil uitbreiden, had mijn zinnen gezet op een Rolex maar word op de één of andere manier ook enthousiast van…
. (schrik niet) een dikke gouden Breitling chronomat. Het probleem hier is, dat ik het niet zou kunnen dragen op mijn werk (docent). Een OP vind ik ook cool.

Het lijkt me leuk om te zien met welke suggesties het HF komt.

Wat wel? tot 41mm, Swiss, automaat, afleesbaarheid

Wat niet? dressers, kleiner dan 36 mm, vierkant, gepolijste meuk. quartz, skeleton,Felle kleuren…

Het doel van dit topic is om misschien toch open minded te oriënteren.

Huidige stand van zaken is;

Budget is ongeveer 8K (Tenzij de Tudor toch vertrekt, maar dan moet het wel liefde op eerste gezicht zijn :wink:)

Alvast bedankt voor eventuele suggesties!

1 like

Koop een Explorer 1 die draagt heeeeel discreet en onder de radar.

7 likes

Geen suggestie, sorry.
Wel een vraag. Welke referentie heeft die Tissot rechts? Ziet er erg mooi uit!

1 like

Dit is een pr516 heritage.

T071.430.11.041.00

2 likes

Ga mee met de Explorer of een OP 41 maar ook een Zenith Defy is een goede optie. De Zenith draagt mega comfortabel en wat minder saau dan de Rolex opties.

PS toen ik lang geleden docent was (op een hogeschool) droeg ik altijd mijn Rolex horloges, alleen leuke opmerkingen over gehad in die tijd. Gewoon dragen wat je leuk vind al is het een gouden Breitling…

6 likes

Bijzonder, maar niet voor mij denk ik.

ik geef les op het mbo en denk dat het niet gepast is om een gouden klatser te dragen bij deze doelgroep :sweat_smile:

True, maar ergens ook iets te chaotisch voor mij ben ik bang… ik heb zojuist even een Youtube filmpje gekeken met daarin de Defy… best gaaf idd!

2 likes

AT?


Kan ruimschoots met beschikbare budget.

4 likes

Deze stond vorig jaar een tijdje op mijn wensenlijst totdat ik er eentje paste, wel in een andere kleurstelling. Geen klik helaas. Kort daarna kwam ik uit bij de Tudor.

Het blijft een mooi horloge, dat wel!

1 like

Ja, irl zien en passen kan een behoorlijke eye-opener zijn! :slightly_smiling_face: Succes met je zoektocht!

1 like

Fraai hoor. Ik wist niet dat deze ook weer geproduceerd werden, dacht dat het vintage was.
Zal er eens naar op zoek gaan :sunglasses:

1 like

Helaas zijn ze inmiddels uit de productie en bijna onvindbaar. :neutral_face:

1 like

O bugger…

Het antwoord op al je vragen:

Daarnaast is de Defy die @erikscollectabl noemt er ook in non-skeleton versie:

12 likes

Goed antwoord. Nu nog aan zien te komen :slight_smile:

Anders is de al genoemde Explorer I een topper

6 likes

een chronomaster sport?.. Die is erg gaaf idd!

1 like

Ik zou zeker een OP of (beter nog) een Explorer kiezen. Perfecte maat (39mm), al het het goede van Rolex minus het slechte. Geen glimmende schakels, datumloupe en verdere bling. Wel de kwaliteit, comfort en veelzijdigheid.

1 like

Als je je

zou ik een sub aanraden. Als het één Rolex moet zijn, dan moet het ook wel echt een Rolex zijn. En dat miste ik bij de Explorer. Het typische van Rolex. Daarom destijds de Explorer weggedaan voor een DJ. Die gaf mij veel meer Rolex-gevoel. En dat heb ik nu nog sterker met de sub date. Mede dankzij de datumloupe.

1 like

Een Explorer kan je lekker onder de radar dragen.

1 like

2 van de 3 waar ik aan moest denken zijn al genoemd. De Aqua Terra in het blauw en de Zenith Defy in het blauw.

Nog eentje, die wel een stuk goedkoper is, is de Sinn 556a of b:

Of dit:

2 likes

Echt fijn.

3 likes