ONSA 18KT dames horloge

Dag mensen met alle kennis gecombineerd kunnen we hier misschien achter komen, mijn vriendin liet me vandaag deze onsa zien en meer dan de onderstaande foto’s kan ik helaas niet bieden nu.

Ik denk dat de waarde niet meer zal vertegenwoordigen dan de goud prijs van dit moment maar ze vind hem wel mooi dus wie weet laat ik hem voor haar opknappen.
Wie kan mij vertellen welk model dit is en of het de moeite waard gaat zijn ter restauratie?

1 like

Geen idee welk model het is…

Financieel zal het inderdaad de materiaal waarde zijn. Dames uurwerken zijn niet gewild. Financieel is herstellen de moeite dus ook niet waard. Eventuele waarde is emotionele.

Loopt het?

Euhm dat weet ik niet heb ik wel gevraagd maar denk niet dat ze hem heeft opgewonden, wat ik wel weet is dat dit heel lang opgeborgen heeft gelegen en de oliën waarschijnlijk zijn opgedroogd. Horloge is niet aan water blootgesteld als ik het zo kan zien. Denk dat een tripje naar de horlogemaker meer inzicht gaat bieden.

Dat is altijd een optie. Je kan het ook altijd proberen. Gewoon winden tot ie loopt. Gaat niet kapot van een paar minuten droog lopen.

Nee precies ga dat nog wel vragen een dezer dagen als ik haar weer zie, kijken of we hem lopend krijgen want dan zou je inderdaad met een service er misschien nog wel wat bruikbaars van kunnen maken. Zou het model nr in de binnenkant staan?

Als je vriendin het horloge mooi vindt, is het zeker waard om het te laten opknappen. Gewoon doen :grinning:

1 like