ONSA incabloc

Hallo,

Ik heb hier een horloge wat ik van mijn opa geërft heb. Het gaat om een 14 karaats gouden Onsa horloge.

er staan een aantal gegevens op het uurwerk

Voorkant:

Onca
17 jewels
incabloc

Achterkant:

Incabloc
14k
0.585
DA

Kan iemand mij misschien wat meer vertellen over dit horloge? Ik ken het merk zelf niet namelijk.

Ook iemand enig idee wat hij waard kan zijn?

Hier staan wat foto’s:

Alvast bedankt!

p.s. Hij loopt voor de rest perfect. Het bandje heeft uiteraard wat gebruikssporen.

Een nog steeds bestaand merk: http://www.onsawatch.ch/
Ik heb er zelf ook een :).

In die van mij zit een FHF 72 werkje dat (merk ik) nog erg goed op tijd loopt.
Je horloge zal niet echt een kapitaal waard zijn (een euro of 50 op marktplaats schat ik). Maar met een nieuw bandje misschien een leuk horloge om zelf te gaan dragen?

Mooi horloge toch! En nog een leuke herinnering aan je opa. Onsa kom je wel vaker tegen, een goede google zoek opdracht geeft wel info. Ik zou er wel wat meer dan 50 Euro voor over hebben zoals caspert79 aangeeft. Het is een mooi tijdloos model :smiley:

Zo’n horloge is minimaal de goudprijs waard, en die ligt vast hoger dan 50 euro. Wellicht rond de 100/150 euro? (maar ik ben geen goud-kenner).

Het horloge zelf is een keurig Zwitsers klokje. Niet super-speciaal, maar gewoon goed. Leuk dat je het originele doosje er nog bij hebt. Dat maakt het compleet.

Hallo, heeft iemand enig idee hoeveel gram goud er ongeveer in dit horloge kan zitten?