Onsa of pontiac?

Ik heb me oog laten vallen op deze 2 horloges om aan te schaffen

Mijn voorkeur gaat uit naar de onsa. Wat denken jullie is €50 een goeie prijs? En zijn er hier mensen die 1 van deze horloges zelf in bezit hebben?

Ben benieuwd! Mvg Frank

Bij de Onsa lijkt het alsof de lug linksboven verbogen is? Verder is jouw smaak bepalend :smirk:

1 like

En de kroon mist.

Vintage is een andere tak van sport en moeten vrijwel allemaal direct een service. Als er al geen onderdelen missen en geen onderhoudsgeschiedenis bekend is. Het luxury segment daargelaten. Tricky om hiermee te beginnen.

1 like

Als je zelf geen horlogemaker bent, of er eentje kent waarvan je weet dat-ie je geen poot uitdraait en goed is, hier niet aan beginnen. Echt, je kunt het niet zelf.

2 likes

Het is wat @PeterLC zegt. Een service door een horlogemaker overstijgt de waarde van het horloge (behoorlijk). Ik ben ooit zo begonnen en had op een gegeven moment een aardige verzameling niet-lopende vintages Pontiacs. Min of meer uit noodzaak jaren geleden begonnen met sleutelen.

Als je een nette en lopende vintage zoekt, geef er dan iets meer geld aan uit. Hou het blauwe deel in de gaten, want daar worden soms hele leuke vintage horloges aangeboden.

3 likes