Laatste keer werd ik hier op HF ook getipt op een Seiko Limited Edition die hij in de etalage had liggen.
Dus, mocht je de volgende keer weer met jouw neus tegen de etalage lopen, zou je dan kunnen kijken of hij nog wat aparte Seiko’s heeft liggen? Ik woon namelijk niet in de buurt.
Als import-Fries kom ik nogal eens in Groningen en dan hoort Kronos bij mijn vaste rondje. De van oorsprong Roemeense eigenaar is bijzonder aardig en hij biedt ook nog eens prima service. Mijn schoonzoon had onlangs een (mechanische) Seiko bij hem gekocht die niet mooi liep. Teruggestuurd naar de importeur, daarna toch weer problemen. Daarna toch maar omgeruild voor een quartz, op een heel plezierige manier afgehandeld.
De winkelier is denk ik ook nog eens een goede vakman, weliswaar op een ‘Oosteuropese’ manier. Hij vertelde me dat ze in Roemenië heel vaak bepaalde onderdelen voor horloges niet konden krijgen en dan werd er net zo lang gezocht en gevijld tot een radertje o.i.d. van een ander horloge paste. In het ergste geval maakte hij het zelf. Overigens, als ik het goed begrepen heb, verlangt hij niet terug naar die tijd of naar dat land.