Ontdekt ! Kronos in de Groninger Hoogstraat

Loop ik in Groningen, na een fijn familiebezoek aldaar, loop ik ter hoogte van Kronos in de Groninger Hoogstraat letterlijk tegen de muur.

Nee, ik was niet in beschonken toestand, alhoewel ik wél onder invloed was … van deze práchtige en uitgebreid gesorteerde horlogerie-zaak.

Voor de liefhebbers … https://www.horlogeriekronos.com/

MvG,

Hans Groenewegen

4 likes

Kronos is zeker bekend hier.

Laatste keer werd ik hier op HF ook getipt op een Seiko Limited Edition die hij in de etalage had liggen.

Dus, mocht je de volgende keer weer met jouw neus tegen de etalage lopen, zou je dan kunnen kijken of hij nog wat aparte Seiko’s heeft liggen? Ik woon namelijk niet in de buurt.

1 like

Op dit moment heeft Kronos de “most-updated version” van de lijn aan Seiko-producten. Yummie :heart_eyes:

1 like

Oh jammer, dus, geen overjarige modellen?!

1 like

Sorry, @MechanicalFreak, ik heb inderdaad geen horloge-modellen van

Seiko gespot, die noch “over tijd” waren, noch “over datum”, helaas.

Jammer genoeg kom ik slechts zo’n 4 x p.j. in Grunn’n bij familie.

De reis naar hen toe is zo’n 3,50 uur rijden; sinds kort reis ik (tijdelijk) met

de trein, omdat ik nog zo’n maandje op mijn taupe-BYD moet wachten tot

de aflevering. Dán rijd ik superfijn electrisch en exáct naar behoefte op

vele kórte(re) afstanden, met uitzondering van Grunn’n dus. :heart_eyes: :wink:

1 like

Als import-Fries kom ik nogal eens in Groningen en dan hoort Kronos bij mijn vaste rondje. De van oorsprong Roemeense eigenaar is bijzonder aardig en hij biedt ook nog eens prima service. Mijn schoonzoon had onlangs een (mechanische) Seiko bij hem gekocht die niet mooi liep. Teruggestuurd naar de importeur, daarna toch weer problemen. Daarna toch maar omgeruild voor een quartz, op een heel plezierige manier afgehandeld.
De winkelier is denk ik ook nog eens een goede vakman, weliswaar op een ‘Oosteuropese’ manier. Hij vertelde me dat ze in Roemenië heel vaak bepaalde onderdelen voor horloges niet konden krijgen en dan werd er net zo lang gezocht en gevijld tot een radertje o.i.d. van een ander horloge paste. In het ergste geval maakte hij het zelf. Overigens, als ik het goed begrepen heb, verlangt hij niet terug naar die tijd of naar dat land.

1 like

Groningen is altijd ergens goed voor.