Ontduikerde Seiko SKX007

Ik vind het wel wat hebben, maar het concept van een duiker is zonder een genummerde bezel wel helemaal weg. En wat het modden betreft, je mod toch wat je zelf mooi vind? Jij moet ermee lopen toch? :smile::+1:t2:

1 like

Gaaf. Ik zou nog verder gaan. Kale wijzerplaat, geen dag-en datumaanduiding. En dan toch een jubilee…

2 likes

De bezel is wel erg goed afgewerkt! Chapeau!

2 likes

Ik vind hem erg geslaagd. Goeie beater!

1 like

Je hebt gelijk, ga hem trouwens sowieso eens op een leren band zetten en
kijken hoe het staat. Maar een sporthorloge is het.:+1:

Ehhh, nee daar ben ik nou net weer te lui voor maar ik heb wel wat fotootjes van de gebruikte spulletjes (niet schrikken😂)

Simpel draaibankje:

Blokje hout om de bezel vast te houden:

De gereedschapjes:

• een normale vijl die na 1 min bot was
  • een diamant vijltje die het wel uithield
  • een roerstokje voor verf met schuurpapier erop geplakt
  • een stukje Cape Cod voor de laatste afwerking

Onzichtbaar component:

Veel tijd…:grin:

5 likes

Mooi horloge zo.:+1:
Ik heb een linkje van Han gekregen voor deze bezel, misschien ooit iets voor een Seiko flieger (nog in de pen).

1 like

Een kale wijzerplaat ligt al klaar.:blush:
Ik wilde nl proberen deze wijzerplaat naar een Seiko flieger om te buigen maar dat is niet zo simpel. En toen was hij kaal…:grin:
Voor deze zoek ik de “geleefde” kast van een SKX, al is daar nog geen reactie op.

Wegwerken van het gat voor dag/datum denk ik nog over na ivm een flieger maar nog niet aan begonnen.

1 like

@bouke laat je no-date SKX eens zien!

1 like

mooi werk, daar worden we blij van!

2 likes

Zoiets…?

Ik vind dat je hem erg mooi gemaakt hebt!!!

Dick

11 likes

Ja, zoiets! Misschien toch iets te kaal, bij nader inzien. Opgelegde stick indexen?

2 likes

Als ik terug ben van vakantie :joy:

2 likes

Dank je wel en helemaal geen indices is wel apart zeg. Dat is nog eens basic en echt strak.:+1:

2 likes

Vet! Ik vind het vooral mooi hoe de bezel en het glas nog een extra stap maken. Normaal vind ik sie gladde bezels niks op een skx. Maar bij deze lijkt het goed te kloppen :slight_smile:

2 likes

Vind hem eigenlijk best mooi geworden, knap gedaan.

1 like

Godver, da’s een strakke machine :+1:t3:

2 likes

Hemmeneks.

1 like

Hier ook …

5 likes

4 likes

Ziet er gewoon af fabriek uit , knap gedaan !

1 like