Aangestoken door het enthousiasme waarmee @HanDavinci zijn hobby van modden beoefent, heb ik op zijn advies eens rond gekeken voor een saffier, bezel, insert en stalen band.
Deze onderdelen waren snel besteld en vrijwel even snel gemonteerd en klaar was de pret dus weer.
Nadat Han een andere dial had gemonteerd (waarvoor nog super bedankt Han!) was het resultaat erg mooi en zou hij gemakkelijk klaar en ook geslaagd genoemd kunnen worden.
Toch had het hele projekt nog iets onbevredigends en na enkele dagen werd me duidelijk dat dit werd veroorzaakt doordat het gewoon te snel klaar was.
Er moet toch meer mogelijk zijn!!!
Cijfers op de bezel insert inkleuren om ze beter te laten passen bij de dial lukte maar matig en ligt nu nog even stil. De pip verwijderen en het driehoekje helemaal rood inkleuren is Han beter vergaan dan mij tot nu toe. Maar de gedachte dat het nog niet af was bleef spoken, geen rust.
En toen viel me in om er een dresser on steroids met WR 200 van te makenā¦
Dus hier is hij dan, de ontduikerde Seiko SKX007 met handmatig aangepaste standaard Seiko bezel.
Ik heb erg getwijfeld of ik dit zou publiceren of ver weg op een donker plekje opbergen maar heb toch voor de eerste optie gekozen. Ben benieuwd naar de eerlijke meningen en hoop maar dat ze wat meevallenā¦
Dank je wel!
Het is idd wel een kluifje geweest omdat bij deze alles op het handje met vijltjes etc. is gedaan maar dat helpt nu wel weer met een goed fuzzy gevoel.
Dank je wel.
Ik ben o.a. om dat te testen met een andere wijzerplaat bezig geweest met als gevolg dat daar nu helemaal niets meer op staat.
Misschien ooit nog eensā¦
Toen ik het begin las was ik enigzins bevooroordeeld. āheb je er weer een⦠Hij die een wijzer veranderd en zichzelf direct Mr. Hattori himself vindtā¦ā
Maar dit smoelt toch wel heel anders en heeft een vette uitstraling! Good Job!