Ontduikerde Seiko SKX007

Beste mensen,

Aangestoken door het enthousiasme waarmee @HanDavinci zijn hobby van modden beoefent, heb ik op zijn advies eens rond gekeken voor een saffier, bezel, insert en stalen band.
Deze onderdelen waren snel besteld en vrijwel even snel gemonteerd en klaar was de pret dus weer.

Nadat Han een andere dial had gemonteerd (waarvoor nog super bedankt Han!) was het resultaat erg mooi en zou hij gemakkelijk klaar en ook geslaagd genoemd kunnen worden.

Toch had het hele projekt nog iets onbevredigends en na enkele dagen werd me duidelijk dat dit werd veroorzaakt doordat het gewoon te snel klaar was.
Er moet toch meer mogelijk zijn!!!

Cijfers op de bezel insert inkleuren om ze beter te laten passen bij de dial lukte maar matig en ligt nu nog even stil. De pip verwijderen en het driehoekje helemaal rood inkleuren is Han beter vergaan dan mij tot nu toe. Maar de gedachte dat het nog niet af was bleef spoken, geen rust.

En toen viel me in om er een dresser on steroids met WR 200 van te maken…

Dus hier is hij dan, de ontduikerde Seiko SKX007 met handmatig aangepaste standaard Seiko bezel.:relieved:

Ik heb erg getwijfeld of ik dit zou publiceren of ver weg op een donker plekje opbergen maar heb toch voor de eerste optie gekozen. Ben benieuwd naar de eerlijke meningen en hoop maar dat ze wat meevallen…:blush:

Een paar foto’s:

Ik ga nu nadenken of ik dit wel had moeten posten en voor jullie: leef je uit zou ik zeggen.:rofl:

37 likes

Ik vind het wel wat hebben!

1 like

Ik vind em best geslaagd. Nu nog dat ā€œdiversā€ weg van de wijzerplaat.

2 likes

Haha, heerlijk. Is wel een stoer ding geworden trouwens! :+1:

1 like

Ik zeg goed bezig :thumbsup:. Of het nu mooi is of niet doet niet ter zake, dat is uiteindelijk maar persoonlijke smaak.

[esotherische mumbojumbomodus aan] de reis is belangrijker dan de bestemming [esotherische mumbojumbomodius uit]

Keep on modding!! :punch:

5 likes

Ik vind hem tof.
Je zal wel wat werk aan de bezel gehad hebben.?

1 like

Vind het een gave mod! Heeft wat weg van de BB36/41.

2 likes

:joy: Geweldig!

Ideeƫn volop, dank!

1 like

Dank je wel!
Het is idd wel een kluifje geweest omdat bij deze alles op het handje met vijltjes etc. is gedaan maar dat helpt nu wel weer met een goed fuzzy gevoel.:grin:

1 like

Top…ik kan de workmanship en een eigen draai eraan geven zeker waarderen :thumbsup:

En referenties aan Monty Python doen het bij mij overigens altijd erg goed :joy::thumbsup:

2 likes

Dank je wel.
Ik ben o.a. om dat te testen met een andere wijzerplaat bezig geweest met als gevolg dat daar nu helemaal niets meer op staat.:joy:
Misschien ooit nog eens…

Dank je wel en ze blijven leuk toch.:+1::joy:

1 like

Toen ik het begin las was ik enigzins bevooroordeeld. ā€˜heb je er weer een… Hij die een wijzer veranderd en zichzelf direct Mr. Hattori himself vindt…’

Maar dit smoelt toch wel heel anders en heeft een vette uitstraling! Good Job!

1 like

Leuk gedaan deze mod! Meteen hele andere lookšŸ‘

1 like

Noem het een sporthorloge. Want dit horloge op deze band een Dresser noemen slaat natuurlijk als een lul op een weduwnaar, steroids of niet.

Evengoed leuke mod, hoe heb je die bezel gewijzigd? Zijn er foto’s van het proces?

1 like

Ik vind hem cool. :+1:

1 like

Het heeft iets!

1 like

De groeten van zn broertje :wink:

5 likes

Mooi geworden! Respect ook, je moet t namelijk wel ā€œffā€ doen :facepunch:

2 likes

Mijn beste,

Inderdaad!!
Een gedurfde doch geslaagde operatie!!