Ontgrendelen Stem voor Promaster Aqualand uit 1989

Ik ben in het bezit van een Citizen Promaster Aqualand uit 1989. Heb batterijen vervangen en alles werkt. Alleen zou ik de stem willen verwijderen. Ik heb daarvoor het ontgrendel mechanisme ingedrukt, maar hij komt niet los. Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Een foto zou handig zijn.
Maar druk op het putje waar push naar wijst.
Druk het onderdeel met putje in en trek gelijkertijd aan de kroon. Moet lukken.

Als het dit model is indrukken bij de rode pijl. Succes.

Dag Inca, Ik heb inderdaad op het palletje gedrukt bij het pijltje Push. Ik ben daar wel van op de hoogte. Maar het geeft niet het gewenste resultaat. Ik denk dat het ontgrendelmechanisme vastzit.

Groetjes Ben

Dag Rico,

Dat is inderdaad het juiste model, en dit palletje heb ik inderdaad ingedrukt, maar geeft niet het gewenste resultaat. Ik denk dat het ontgrendelmechanisme vastzit.

Groet,

Ben

Dit type uurwerk heb ik hier nog nooit gehad. Zo te zien is de stift er al deels uit, maar de dubbele rand, waar het pennetje van de tirette in valt, zie ik nog niet. Blijf je op dat punt drukken tijdens het uittrekken van de stift?

De foto hierboven is niet het uurwerk met het probleem maar een soortgelijk exemplaar.

1 like

Sorry, niet goed opgelet.

1 like

Misschien een gekke vraag maar heb je de kroon wel losgeschroefd :thinking: van de tule.