Onthouding

Nu ik me zo bedenk is er 't laatste decennium geen jaar voorbij gegaan dat ik niet minstens 1 horloge heb gekocht.

Is 't iemand hier wel eens “gelukt” om een jaar lang geen horloge te kopen? Was er sprake van ontwenningsverschijnselen :wink:

een maand vind ik al erg lang :slight_smile:

Misschien dat het mij volgend jaar gaat lukken… ik heb de echte wauw factor al lang niet meer gehad…

Vroeger kwam ik nog weleens een horloge tegen en dan moest ik hem hebben. Dat je er bijna wakker van kan liggen.

van mijn geboorte tot mijn 25e verjaardag.

Helaas ook bij mij de laatste 10 jaar niet meer voorgekomen dat ik er niet een kocht, zit nu op 17 klokken…

Ik heb mezelf voorgenomen een jaar over te slaan,ik ben nog maar net begonnen met verzamelen maar heb er 5 aangeschaft in iets meer dan een jaar. Dus even de rem er op en sparen voor weer een mooie.

Gaat je niet lukken Koenta!! die ruggegraat is veels te week wedden…:smiley:

Wij mannen hebben 2 problemen we kunnen niet van de vrouwen afblijven en zeer zeker ook niet van de klokken…

Hoi allemaal,

Verzamelen is een apart iets. In deze moderne tijd hoef je niks meer te verzamelen, de noodzaak is volledig weg. Toch als vorm van verslaving (of gebrek aan impulscontrole) doet men het toch. Mijn eerste Tissot kocht ik op mijn 22ste, een jaar of vijf later kwam er een tweede Tissot bij. Dit was een heel serieuze klok, en beiden zijn er nog.

Daarna heeft het kopen van horloges 9 jaar stilgestaan. Toen twee serieuze klokken van Maurice Lacroix, toen weer 4 jaar niks. Eén van die ML’s is nu net een week weg.
De afgelopen maand heb ik wel een fikse inhaalslag gemaakt met vier horloge’s.

1: De Eterna Monterey automaat (blijvertje, superding! en nu om).
2: De Officina del Tempo uit de race collectie (blijvertje, gek Italiaans ding)
3: De Gevril Explorer automaat 4802B fraai divermodel met stoere dikke band wat achteraf te groot bleek voor mijn dunne pols (is nu te koop)
4: Lamborghini chrono met een bijzonder fraaie kast en band, en oranje/rode wijzerplaat. Blits ding, en toch ook wel netjes. Hier moet ik nog een beetje aan wennen na alle dress horloge’s die ik heb gehad. Wordt mijn voorjaar/zomerklok.

Beetje off topic:

Materialistische wishlist:

Omega Seamaster Pro (vanwege mijn bondtik, niet eens zozeer vanwege het merk). Die moet ik wel eerst goed passen vanwege een vrij dunne pols, zeker na de ervaring met de Gevril diver. Die Explorer is een stoere klok, maar je moet er wel de armen voor hebben. De band is nogal pittig geschakeld zeg maar.
Seiko Arctura Kinetic (met blauwe plaat), voor de fun. Ben er nog niet uit welke, en eerst weer wat wegdoen vóór die er komt en niet andersom. En nee, er is niemand die me het zou verbieden, maar na dik 25 jaar dingen verzamelen kén ik mezelf onderhand. Je moet jezelf ook wat regels durven opleggen, anders loopt het allemaal uit de hand.

Aston Martin V12 coupé, jammie kwijl…

Groet,

Over geheel onthouding gesproken. Tussen mijn nieuwste aanwinst (Nomos) en mijn vorige aankoop (Seamaster) zit 9 jaar…slik. Ik heb zeg maar een beetje zitten slapen:z

Maar ik maak het weer helemaal goed met een Dornbloed!! (Vorig jaar oktober besteld).:D:D:D:D

NicoB)-

Mijn beste,

Neen!! Een jaar zonder horlogeaankoop is bij mij uit den boze. Ik reserveer hier ook elke maand een aantal euro’s voor.
Doch een periodieke onthouding is zo nu en dan op zijn plaats.
Bijvoorbeeld nu in de ‘vastentijd’!!:D:D:D

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Een jaar zonder horloge-aankopen? Niet dat ik me kan herinneren. Het ene jaar zijn de aankopen groter dan het andere, dat wel.

Ik heb vorige maand een horloge gekocht en ben voornemens het daar bij te laten dit jaar.

Of dit lukt en hoe ik het overleefd heb horen jullie volgend jaar januari! :smiley:

Ik ben niet van plan een heel jaar niets te kopen, maar wel de eerste maanden niet.
Heb dit jaar al de PMLE, Schauer en wat gereedschap gekocht.
De Corum gewonnen… Gebeoden op een Atlantic en verloren.
En beb wel aan het zoeken voor een Atlantic Worldmaster Art Deco.
Ik zou eerst sparen voor een Meistersinger, maar gezien de (inpuls) aankoop van de Schauer moet dat even wachten en mijn brommer is ook overleden, dus die gaat even voor.

Ik heb wel in 3 jaar tijd zo’n 28 horloges erbij “gekregen” en ik doe nooit iets weg.
Leuk om de ontwikkeling in smaak te blijven zien…

Hmm, onthouding.
Ik had me voorgenomen in Februari niets te kopen. De stand staan inmiddels op drie horloges en twee bandjes :smiley:

Ik hoop binnenkort wat te te kopen, en daarna te wachten tot eind van het jaar. 1 ding scheelt, daarvoor moet ik eerst weer sparen!

De hoeveelheid aankopen is bij mij wel gedaald, voorheen bijna iedere maand wel iets, nu zit daar minimaal 3 a 4 maanden tussen.

Mijn eerste horloge kocht ik in 1974, een Omega Seamster 145.024. De volgende kwam pas in 1998. Iets meer dan een jaar dus:D
Het echte verzamelen is pas in 2007 begonnen en er komen per jaar toch wel een 5 á 6 horloges binnen.

Ik eet drink en droom horloges sta er mee op en ga er dus mee naar bed,

een jaar zonder!!! is een jaar niet geleefd

lex

Toen in 2004 mijn baan (burgerfunctie) bij het Korps Mariniers werd beëindigd heb ik van een marinier een Suunto Observer overgenomen. Toen heb ik jaren geen horloge meer gekocht. Ook niet echt gemist, was gewoon even “klaar”. Maar jah, toen ontdekte ik een bepaald forum en toen was het hek weer van de dam. :smiley:

Dat lukt niet…
In de loop der jaren al aardig wat bij elkaar verzameld: div. Seiko’s, Poljot’s, Rolex GMT, Zenith, Omega, Oris’en, Movado’s, Mido’s, en ook Parnis, HERC en Alpha. Om er maar een paar te noemen… Bijna allen gebleven.

Nu moet ik wel weer even rustig aan doen, aangezien een andere hobby nu ook aardig wat Euro’s opslokt (dikke en luxe 3.0 V6 24V op 4 wielen van 16 jaar oud B)-).
Hoop dat dat lukt :#

Groeten,
Niels

Leuk om alle reacties te zien. Wat me opvalt is dat praktisch iedereen vanaf 't moment op 't forum wel jaarlijks een horloge heeft gekocht.

Duidelijk een verergering van de kwaal. En we blijven elkaar zo lekker besmetten :stuck_out_tongue: