Ontspiegelen glas?

Ik merk dat ik mijn Hamilton Khaki “Murph” -ondanks dat ik het een fraaie klok vind- maar weinig draag, en dat vooral vanwege de slechte afleesbaarheid door het niet-ontspiegelde saffierglas.

Heeft iemand misschien ervaring met het laten aanbrengen van een AR coating? Of zijn er passende aftermarket glaasjes? En waar moet ik rekening mee houden price-wise?

3 likes

Stuur Alex van Crystal Times een berichtje!

Kosten zullen wel meevallen denk ik. Misschien heeft hij ook wel passende glaasjes in dezelfde maat. Ik zou dan een vlakke doen.

2 likes

Dank! Ik ben een beetje aan het rondkijken op zijn site nu – zo rond de $40 valt nog wel mee inderdaad, al komt daar wel nog wat bij om het te laten plaatsen natuurlijk. Ik zal 'm eens een berichtje sturen.

1 like

Je kunt ook even bij horlogeglas.nl informeren.

1 like

Alsje de exacte maat weet kun je ook eens op de site van Cousins kijken. Ze hebben daar eigenlijk alle maten op voorraad.

1 like

Tsjaa, daar zijn ze beroemd en berucht om :grin:

Glaasje wisselen dus.

Probeer eens een mailtje naar horlogeglas.nl

Die zetten het er ook nog voor je in.

Is dit dus een bekend euvel van hamilton horloges ? Ik heb een hamilton pilot waarvan ik het idee heb dat het glas aan beide kanten anti reflectie zou moeten hebben. Misschien een leuke after sales actie voor hamilton .

Ik heb eerder een Hamilton Khaki Conservation gehad en die had er voor zover ik me kan herinneren geen last van.

Serieus? Ik heb van alex een crystaltimes saffier raam voor een vintage citizen duiker gekocht. Totaal niet ontspiegelt…

Mijn drama raam noem ik dat. Nu echt een frustratie :slightly_frowning_face: