Ontspiegelen

Goedendag,

Ik heb hier een horloge liggen met vlekjes in de AR coating/laag. Nu ziet dit er niet uit en wil ik graag het glas opnieuw laten ontspiegelen.

Wie kan mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Fred

Volgens mij kun je beter een nieuw glas laten zetten. Dat wat je vraagt is volgens mij niet mogelijk. Tenminste, ik heb er nog nooit van gehoord.

Gr. Hugo.

Misschien een overweging de andere kant op.
Verwijder de coating helemaal.
Gaat gemakkelijk met een Dremel met een zacht katoenen kopje erop en wat polish.
Ik heb het met mijn Sinn gedaan, ben daar zeer tevreden over.
Het gaf mijn 103 zelfs meer een vintage look.

Nja het punt is, ik vrees dat het glas te veel spiegelt als ik de AR coating in het geheel verwijder. Aangezien het een redelijk prijzig horloge is vrees ik dat men daardoor mogelijk de authenticiteit ervan in twijfel kan nemen.

Ironisch genoeg vond ik hierin juist een oplossing, op een replica forum bied iemand aan glazen te ontspiegelen van replica’s om deze juist het originele effect te geven. Maar daarvoor zou ik alleen het glas op moeten sturen, vraag is dan, waar kan ik het glas laten verwijderen. De AD zal dit denk ik geen leuk idee vinden.

Enkele voorbeeld fotos:

Let op: deze fotos zijn puur voor het glas en ik support op geen enkele manier replica’s.

FDG Schreef:

Ironisch genoeg vond ik hierin juist een
oplossing, op een replica forum bied iemand aan
glazen te ontspiegelen van replica’s om deze juist
het originele effect te geven.

Grappig dat 't kan. Ik zou toch zeggen dat er horlogemakers zijn die 't glaasje eruit krijgen?

Ik zou het horloge gewoon bij de dealer brengen en een nieuw orgineel glas er in laten zetten.
Krijg je er netjes een bonnetje er bij als er wat mis is kun je terug gaan.
Zal niet heel goedkoop zijn maar als je zo een horloge koopt weet je dat reparatie en service altijd wat duurder is dan bv een seiko

Precies: als het je echt stoort dan gewoon een origineel glas er in laten zetten.
Dat kost dan wel wat, maar dan heb je ook wat.
Je gaat toch ook niet een “mannetje-om-de-hoek” aan je Bentley laten prutsen?
Je zet toch ook geen Lada-ruit in je Audi?

Volgens mij zullen de kosten van een nieuw glas ook nog wel meevallen.

Bij een AD kostte een nieuw glas met dubbelzijdige AR coating voor mijn Breitling 90 Euro.

wat je zegt ja 90 euro voor een breitling glas ik vind dat ook geen heel gekke prijs

Hoi,

En wanneer je gewoon een goede horlogemaker opzoekt die veel ervaring met je merk heeft? In het wereldje zijn genoeg prima adressen bekend. Zit ook de AD er niet tussen. Scheelt weer een paar tientjes wellicht. Bij een highend horloge weet je wel vooraf dat onderhoud en repraties soms gewoon wat kost.

Toch op deze manier zal het niet de wereld kosten. Maar om welk merk en type praten we hier eigenlijk? Praat wellicht wat handiger. Foto? Of vraag ik nu wel héél veel :sunglasses:
Ik heb trouwens meerdere Eterna’s in de collectie met ontspiegeld glas, maar nog nooit problemen ermee gehad. Normaal gesproken gebeurd daar ook niks mee volgens mij.

Groet,

Nico.

Hoi,

Mischien kun je dit bedrijf eens benaderen: http://www.horlogeglas.nl/indexn.html

Goede ervaring mee, ze hebben voor mij eens een custom saffierglas gemaakt met dubbelzijdige AR coating.
Mischien kunnen ze het glas opnieuw coaten…

Bedankt voor de reacties.

Het betreft een IWC pilot ref. 5004. Negen tientjes voor een glaasje klinkt als een hele mooie prijs. Maar of het ook zoveel kost voor een IWC ?

Waar vind men een horloge maker die een glaasje kan regelen en inbouwen?
Ik zal ook nog contact opnemen met horlogeglas.nl

Bedankt,

Fred

Voor een Oris Meistertaucher kost het 180 euro. Voor een Panerai over de 300. Rolex kost iets van 120.

Hmm, dan is Breitling dus eigenlijk nog goedkoop (tu)

Het zijn wel duikers waarbij het glas echt flink dik is en bestgroot qua formaat. Ik weet dat je bij glas vooral betaald voor de dikte