Ontvangst Seiko Brightz

Reeds eerder gemeld ben ik me aan het orienteren op de markt van quartz horloges. In principe zoek ik een bovengemiddeld accuraat uurwerk zonder “hulpmiddelen” als gps of radiosturing. Nu wil het geval dat ik in mijn zoektocht gestuit ben op de Seiko Brightz sagz055. Voldoet eigenlijk niet aan mijn eisen (radio gestuurd), maar die groene wijzerplaat blijft me maar intrigeren. Hierbij een plaatje

Op het moment dat ik bijna zover was dit horloge toch aan te schaffen, kwam ik tot de ontdekking dat deze klok enkel radiosignalen kan ontvangen in Japan, China en de VS. Europa wordt in de beschrijving niet genoemd. Is dit niet vreemd? Iemand enig idee waarom wij hier geboycot worden? Uiteraard werkt het horloge ook prima zonder radio ontvangst, maar ik wil toch eigenlijk een wat meer aacuraat uurwerk. Zonder ontvangst is de afwijking toch zo’n 15 sec. per maand.

Seiko (en andere merken ook) brengen nou eenmaal bepaalde modellen alleen op bepaalde markten uit. Heel irritant, maar het gebeurd. Als je hem dan koopt kun je vaak ook geen onderdelen via de officiële weg krijgen, omdat ze die simpelweg gewoon niet hebben. Voor radio controlled zou ik echt een model zoeken die hier ondersteund word anders heb je er niks aan.

Ik he been radio controlled model van Seiko, en deze ziet de zender in Europa ook gewoon.
Ik maak me sterk dat deze groene hem niet ziet, even doorzoeken of dat echt zo is.

robbie409 Schreef:

Ik he been radio controlled model van Seiko, en
deze ziet de zender in Europa ook gewoon.
Ik maak me sterk dat deze groene hem niet ziet,
even doorzoeken of dat echt zo is.

Zojuist even de specificaties van het uurwerk (7B24) gegoogled, maar ook daar wordt Europa niet vermeld…helaas. Zal dus wel zo zijn.

Of zou het zo zijn dat dit niet vermeld wordt omdat het horloge in Europa niet officieel verkocht wordt?.. Lijkt me niet logisch. Als Japanner toch goed om te weten dat tijdens mijn vakantie in Europa het horloge ook signalen kan ontvangen…toch?

De oplossing: gewoon 1x per maand naar China, Japan of de VS. :smiley:

Mooie klok hoor, al wordt hij niet gesynced met een atoomklok.

er zijn meerdere frequenties of zones. dacht momenteel 6? en niet alle horloges kan ze allemaal oppikken. sommige alleen europees. andere japans en vs. en weer andere hebben tot en met multiband 6 die ze allemaal weet op te pikken.

dat gezegd te hebben, moet je natuurlijk wel in de buurt v zo n antenne zitten EN goed ontvangst hebben. op mn vakantie in hk kan mn casio multiband alleen op de wc n sync te pakke krijgen. in geen enkele andere kamer was t gelukt. :sunglasses:

dus eigenlijk zou voor de extreme reiziger n horloge met gps sync momenteel t beste zijn.