Nu heb ik meer horloges, waaronder ook andere werkpaardjes. Maar die werkpaardjes zijn geen automaatjes. In het begin dacht ik dat het weinig uit zou maken. Vreemd genoeg merk ik nu echter dat er ergens iets knaagt. En dat blijkt het gemis te zijn van een ratelend autotmaatje om m’n pols.
Hebben jullie ook wel eens horloge-ontwenningsverschijnselen gehad?
Tja toevallig dat je dit bij mij ook het geval is.
als ik geen automaatje om heb krijg ik ook lichtelijke kriebels!
merk wel eens aan mezelf als ik een horloge pak ik het eerst even schud voordat ik hem om doe.
weet niet waarom het is een gewoonte!
quartz horloges draag ik ook niet meer vandaar dat ik ze verkocht heb.
ik kan heel goed begrijpen dat je daar ontwennings verschijnselen van krijgt.
P.s de reparatie van de seamaster swordhands is 318 euro en hij is ook geserviced.
kan niet wachten! het kon trouwens gewoon bij de juwelier. en hij hoefde niet opgestuurd te worden.
vroeger alleen mode rommel met dus quartz… daarna omgeslagen naar alleen maar automaat, verliefd op de “niet springende” secondenwijzers… toen toch maar een quartz weer erbij (om de automaten op gelijk te zetten :))…
het is nu dus heel veel tegen 1… al kijk ik af en toe naar quartz om mijn precista niet alleen te laten zijn. Het pakt zo makkelijk van je nachtkastje zonder op tijd te zetten en het onderhoud is veel goedkoper…
merk wel eens aan mezelf als ik een horloge pak ik
het eerst even schud voordat ik hem om doe.
weet niet waarom het is een gewoonte!
(:D, ook bij je handopwinders en vroeger ook de quartz???
P.s de reparatie van de seamaster swordhands is
318 euro en hij is ook geserviced.
kan niet wachten! het kon trouwens gewoon bij de
juwelier. en hij hoefde niet opgestuurd te
worden.
Gauw ophalen dan maar, en ik hoop dat ie 't daarna gewoon blijft doen. Nu je 't zegt, moet effe checken of mijn Omega Coa-axial al terug is van reparatie…
Haha, nee hoor. Want die vintage is geen werkpaardje. Heeft plexiglas en is ook niet WR genoeg.
Ik heb genoeg andere automaatjes en handopwinders om te dragen. Maar die Monster is m’n enige automaat werkpaard. M’n Samurai vind ik weer te gevoelig om mee te werken door de pint en coating op de aluminium bezel. Dat is een euvel bij praktisch al m’n duikers. Op de gouden na, maar daar ga ik dan weer niet mee klussen.
Die Monster is er gewoon perfect voor. En helemaal nu met saffierglas. Hopelijk is ie snel weer waterdicht… met transparante achterdeksel