Ontwerp 1ste fase

Ik zat al een tijdje in mijn hoofd eens een wijzerplaat te pimpen
Even bij Ali een Curren besteld
Dan in de photoshop en hier het eerste resultaat
Suggesties altijd welkom
gr roel

3 likes

Suggestie: kies een horloge met een heel rustig ontwerp, welke geen chrono is. Nu valt je eigen ontwerp in het niet bij deze drukke wijzerplaat.

1 like

Voor BMW fans wellicht lekker. Vraag mij alleen af of ze daar in Beieren blij mee zij :interrobang:

2 likes

Ik ben dus een echte BMW fan. Waarom zouden ze in Beieren er niet blij mee zijn?

Zolang het een uniek exemplaar voor eigen gebruik blijft, zal daar niemand om malen. Worden het er meer, dan loop je al snel tegen het merkenrecht aan bij deze jongens. BMW heeft voor horloges een overeenkomst afgesloten met Ball, zoals ook Breitling dit met Bentley heeft gedaan. :sunglasses:

Om hem wat rustiger te houden, zou ik de blauw accenten buiten de plaat weg laten. Just my thoughts.

Dit is gewoon een photoshop werkje, kan geen kwaad
Bedankt voor de tips

BMW en Icewatch hebben samen ook een horloge op de markt gebracht!

1 like

Ja weet ik en ik vind ze behoorlijk lelijk

1 like

Die kende ik niet en na het zien, heb ik daaraan inderdaad niets gemist :see_no_evil:

1 like

Er komt meer bij kijken voor je het merkenrecht schendt. De kleur blauw moet identiek zijn aan de kleur die BMW gebruikt. Verder doet deze aanpassing wel denken aan BMW, maar niet in voldoende mate om een inbreuk op het merkenrecht te vormen. Uiteindelijk beslist de rechter …

Bekijk de foto eens groot, dan zie je details als chrono M3 en BMW Germany staan :wink: Dan ligt het al wat gevoeliger. En natuurlijk heb je gelijk dat de rechter uiteindelijk beslist.

Voor eigen gebruik mag je volgens mij ā€œnamaken, kopiĆ«ren, in elkaar prutsen en wat dies meer zijā€ voor eigen gebruik, wat je wilt.
Het resultaat commerciƫel uitbaten is een ander verhaal.

Voor eigen gebruik het is zelfs toegestaan!

OkƩ, thanks en weer wat geleerd :+1:

ik associeerde het qua kleuren meer met Argentiniƫ tot jullie over BMW begonnen

ook dat, nog anderhalf jaar wachten en het Wk start weer, hopelijk met NL, B en Argentinie