Ontzettend stom geweest: hulp gevraagd

sneller en efficiënter.
elektrische-stoel-met-skelet-2197826|nullxnull

1 like

Nee? Een chop is vlotter hoor.

1 like

Jij hebt ook overal de juiste oplossing voor he, :sweat_smile:

1 like

Met een punttang het buisje en pushpin knikken. Werkt bij mij altijd. En bandje blijft heel :+1:t2:

2 likes

Ja, want het verende puntje van de spring bar is het zwakste deel van dit probleem, en buigt makkelijk om/uit als je het met een tang doet.
Ik denk zelfs dat je het los krijgt als je met een hand de kast goed vasthoud, en je met de andere de band tussen de lugs vandaan rukt. Springbar breekt geheid als eerste af.

1 like

Een wat grotere platte schroevendraaier nemen met wat tape omwikkelen en daarna tussen de band en horloge kast doen.
Daarna voorzichtig de schroevendraaier kwartslag draaien.
Pushpin zou daardoor iets verbuigen waarna je deze zo los kan halen.
Heb hetzelfde probleem gehad toen ik ooit een pushpin zonder kraagjes had gebruikt.
Gewoon heel rustig stapje voor stapje doen.
Dan moet het helemaal goedkomen
En geen risico met een dremel en dergelijke.
Succes, komt goed.:facepunch:

1 like

Ook al vaker moeten doen, en dat werkt toch wel prima. Alleen de pin is afval.

1 like

Hahaha maar ja wat kost een pinnetje verhouding .

Die metalen buis in de band zal de boel wat moeilijker maken denk ik, die is uit één stuk en vrij stevig.

1 like

Klopt in een promaster band zit ook zo’n buis, met een buig tangetje knijp ik daar alvast een zwakke plek in

Beste. Ga naar deze website https://www.horloge-reviseren.nl/ zij kunnen je goed supporten. Ik breng tegenwoordig mijn uurwerken naartoe voor volledig onderhoud of reparatie. Ik weet geen beter in NL en zullen je wel assisteren. Doe ze de hartelijke groeten en wens je succes met de oplossing. Gr. Marco

2 likes