Onverwacht koopje, Ricoh Sakura

ik had hier kortgeleden een Ricoh duikhorloge en wat losse uurwerken gekocht, dus ik dacht, eens kijken of ik op Ebay een kapotte ricoh kan vinden om te repareren :slight_smile:
Deze vond ik voor $1,25, niet te duur dus, omdat de wijzers niet meer te verzetten zouden zijn. Nou dat viel wel mee, want dat werkt nog prima! Je moet de kroon uittrekken tot de “eerste klik” bij deze uurwerken, de “tweede klik” is voor het verzetten van de datum, die verspringt dan iedere keer als je de kroon uittrekt.
Dus een mechanisch goed werkend horloge!

Even gauw wat plaatjes geklikt, nadat ik het glaasje alvast wat gepoetst had:

Veel informatie op het achterdeksel, wel moelijk te lezen.
All stainless steel
Water proof
Shock proof
Unbreakable main spring

Zelfs op de kroon staat:
100%
WP

En het goed lopende uurwerk, en nog wat onbekends op het achterdeksel geschreven.

Morgen nog wat beter schoonmaken :slight_smile:

Leuke aanwinst, Martijn!
De rotor is zelfs met zeven kogeltjes gelagerd!

:~ mooi tijdloos klokje (tu)

Fraai!.. de kroon helemaal in de kast verzonken… da’s gaaf!.. Mooie opliggende indices…

Geeft het Lumen nog licht?..

Leuke vondst! Volgens mij doen die uurwerkjes niet veel onder voor de Seiko’s en Citizens uit die periode (Jaren '70?). Zeker de moeite van het opknappen en restaureren waard. Waren ze maar allemaal zo goedkoop…
Veel plezier ervan.

Hij is leuk he :slight_smile: De lumen werkt nog een beetje, vlak voor het slapen gaan even bij het nachtlampje houden en dan licht uit doen, dan zie je nog wel wat. Niet meer bruikbaar dus.

Nog wat foto’s :slight_smile:

Dat zonlicht maakt de krasjes wel érg zichtbaar…

mooie aanwinst, heb zelf een tijd geleden twee Ricohs aangeschaft en helemaal opgepoetst…niet alledaags merk en mooi design

Das geen cent teveel, leuk horloge, zeker voor dat geld. Ik heb er ook een waarvan de verzendkosten meer waren dan de kosten van het horloge.