Ter plaatse horloge gecheckt en alles was ok en origineel.
Gisteren had ik mijn Zenith Pilot om de pols die ik een paar dagen geleden heb gepost op “wat dragen we vandaag”. En via die horloge komt het gesprek al snel op Zenith.
Toen liet de vriendelijke juffrouw vallen dat ze nog wel iets van Zenith had liggen. Een “SRC” ofzo (kon ik niet direct plaatsen).
Komt ze daar aanzetten met mijn absolute grail watch: een S 58 !!
Initieel ontwikkeld als opwinder voor de Italiaanse Marine, dit is de civiele automatic van 2j later
Voor 1960 is het een mooie draagbare maat: 37mm zonder de kroon
Enkel de verbinden van de rotor moet vervangen worden (wie stukken heeft - PM please)
Prachtige “vangst”!!!
Ik zie een mooi boekwerk waarin je grail afgebeeld staat. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Is zoiets nog te krijgen en waar?
gr Jo
Wat betreft het vereiste stuk van de reparatie van de as van de rotor van de Zenith s58
Betreft een 2532 PC binnenwerk, waarvan het asje waarop de rotor draait is afgebroken
Ik heb dus op zijn minst het asje nodig en misschien ook best het stukje waarop die as is vastgeschroefd voor als mijn horlogemaker de afgebroken schroef er niet uit zou krijgen. De rotor en het jewel waarin de as draait lijken mij onbeschadigd.