Onverwachte maar o zo lekkere NA

Sinds enige tijd ben ik geïnteresseerd in de aanschaf van een skeleton horloge. Ik vind het echter vervelend als een horloge niet goed afleesbaar is en om die reden zijn bijvoorbeeld zilverkleurige wijzerplaten vaak al een no go voor mij. De zoektocht was dus naar een goed afleesbare skeleton.

Vrij snel kwam ik al uit een Zenith Defy Classic Titanium. Deze skeleton is goed afleesbaar, ziet er mi ook gewoon echt goed uit (in tegenstelling tot sommige andere skeletons, denk bijvoorbeeld aan Tag Heuer, die heeft echt een paar afzichtelijk skelertns gemaakt (maar smaken verschillen hè) mooi formaat en in titanium ook lekker licht. Het idee was een horloge met in ieder geval de titanium band aan te schaffen en een blauwe rubberen band los aan te schaffen, tenzij deze er al bij zou zitten uiteraard. We hebben het dan over de volgende combi:

Recent kwam ik in contact met iemand hier op het forum die zijn titanium versie wel wilde verkopen omdat hij graag de Zenith Defy Classic Ceramic, die hier op het forum werd aangeboden, wilde aanschaffen. Wij kwamen er qua prijs op dat moment (nog) niet uit en hij zou mijn bod in gedachten houden.

Meer uit nieuwsgierigheid naar de ceramic heb ik die advertentie nog eens opgezocht. Ik had de advertentie na plaatsing al wel gezien maar sloeg daar toen niet op aan, hij was wel erg blauw. Na toch nog eens rustig alle foto’s te hebben bekeken en wat reviews online te hebben gelezen, begon er toch wel interesse te ontstaan. Het is toch wel een erg fris ogend horloge en ik begon deze zelfs leuker te vinden dan de titanium versie, waar de interesse dus eigenlijk mee begon.

Jullie voelen hem al aankomen… Na wat onderhandeling en onder het voorbehoud om het horloge eerst eens in het echt te zien, was een voorlopige deal snel gesloten.

Vandaag was de dag dat ik wat tijd over had en ook de verkoper kon wel wat tijd voor mij vrijmaken dus hup de auto in en een stukje sturen. De ontvangst was uiterst vriendelijk en toen het horloge ter tafel kwam, was er geen enkele twijfel… wat een tof horloge!

Verder ook een heel leuk gesprek gehad met deze mede Zenith liefhebber en ook nog even de horloges op de pols onderling uitgewisseld om even te ervaren.

De kleuren van deze blauwe ceramic kunnen echt waanzinnig variëren afhankelijk van de belichting, maar bij normaal licht is de kleur perfect. Ik heb al een paar foto’s gemaakt dus oordeel zelf

De andere geïnteresseerde die zijn titanium horloge aan mij wilde verkopen, zal nu wel balen en sorry daarvoor. Volgende keer wellicht niet zeggen waarin je zelf geïnteresseerd bent :wink:

62 likes

Super mooi, hier ga je ongetwijfeld van genieten.
Ik ben zelf niet zo van de skeletons maar een uitzondering kan altijd gemaakt worden

2 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze fraaie verworvenheid!!
Fascinerend om naar te kijken.
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Dank ook voor je leuke verhaal en de mooie foto’s.:+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Ai, toch wat pijnlijk.

Maar leuke aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig!

1 like

Gefeliciteerd !

1 like

Gefeliciteerd, fantastische versie, veel plezier ermee :+1:

1 like

mooie ding om naar te kijken, zien hoe laat het is? ach, wie kan het schelen…

we kijken uit naar de ervaringen in het groene gedeelte :grinning:

1 like

Inderdaad zeer mooi, geniet ervan :slightly_smiling_face:

1 like

Heel mooi. Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met je bijzondere NA

1 like

Dat zal wel loslopen hoor, er was namelijk geen overeenstemming over de prijs.

Mooi ding ja, ik zag hem ook voorbij komen in te koop :wink:

1 like

Gaaf hoor, heb er ook naar zitten kijken… maar juist de afleesbaarheid deed me twijfelen!
Van harte gefeliciteerd met je aanwinst!

1 like

Topper.

1 like

1 like

Voor een skeleton is hij supergoed afleesbaar.