Een aantal weken geleden zat ik met mijn Explorer 124270 op de bank en was ik aan het kijken naar vintage horloges om mijn bescheiden one watch collectie uit te breiden. Ik zag in Japan een hele mooie Seiko Lord Marvel staan. Bij een bekende verkoper.( Voorloper van de eerste Grand Seiko), prachtig horloge! Contact gehad en uiteindelijk de betaling gedaan via een Wise rekening in Belgie. Na een antal dagen bleek dat het geld niet op de rekening stond van de verkoper. Na bellen met de bank bleek dat het geld gereserveerd stond op een tussenrekening omdat met Wise accounts regelmatig fraude word gepleegd. Ik heb dit gezien als een wakeup call en het geld laten terugboeken naar mijn rekening. Dit ging dus jammergenoeg niet door.
Vorige week op mijn vrije dag eens even wat gaan passen. De Blancpain Bathyscaphe stond al tijden op het lijstje. Echter de beschikbaarheid van verschillende modellen en de eventuele korting die daar op zou zitten viel mij tegen.
De terugweg liep ik langs en
. De Explorer 2. Met de zwarte wijzerplaat stond ook ergens op mijn lijstje. Ik had er eigenlijk nog nooit een omgehad. Ik ben naar binnen gegaan om te vragen of ik deze mocht passen samen met de Yachtmaster 40mm. Dat kon! De Yachtmaster deed mij niets.
Ik deed de Explorer 2 om en er was direct een klik! Wat een gaaf horloge! Leuk gesprek gehad en gepraat over de hobby. Tot de dame uit zichzelf zei!: de Explorer is beschikbaar! Ik was een beetje overdonderd. Ik had ook nog een afspraak in de buurt… ik vroeg of ze hem wilde reserveren zodat ik er even over na kon denken hem dan evt later op zou kunnen halen als ik iets meer tijd had. Dat was prima!
Gisteren het hologe wederom om de pols gehad en de knoop doorgehakt! Zeer blij mee en ondanks dat hij wat groter is, kan ik hem prima hebben op mijn dik 18cm pols!