Onverwachte NA: mil issued field watch

Tijd om even mijn nieuwste aanwinst voor te stellen.

Wegens vrijdagavond het wat druk te hebben met de voorbereidingen voor de trouw van mijn zus zaterdag, de bewuste dag zelf en de het laat opstaan zondag (was te verwachten als je bij de afsluiters van het feest bent en pas om 05u in je bed ploft) en de bijhorende kater kon ik dit weekend geen tijd vrijmaken om iets te schrijven.

En eerlijkheidshalve werd mij duidelijk dat ik geen 3x8 meer ben, had nog 2 extra (werk)dagen nodig om terug de oude te worden

Hoewel ik al een tijdje aan het rondkijken was naar een horloge uit mijn geboortejaar en een echte mil issued horloge was ik dit jaar niet echt van plan om dit jaar nog een horloge bij te kopen na de MKii begin dit jaar, vooral omdat ik de collectie wil inkrimpen. Dit was echter buiten hf gerekend. Toen ik een verkoopstopic van @Naut zag passeren heb ik geen moment getwijfeld en was gelukkig de eerste die reageerde. Het was dan ook nog mooi meegenomen dat we in dezelfde regio wonen en vrijdag namiddag face to face konden afspreken en onder het genot van koffie nog even gezellig konden babbelen.

Nu genoeg gezeverd, tijd om het horloge voor te stellen. Veel hoeft er niet over verteld te worden, het merk is alom bekend en het model die zijn oorsprong in de Vietnam oorlog heeft is ook gekend, tegenwoordig is er nog altijd een gelijkaardige maar (veel) grotere versie nieuw te verkrijgen.

Het betreft een Hamilton H3 MIL-W-46374B non-hacking handopwinder uit 1978. Met zijn 33mm is dit de kleinste field watch die ik heb gehad maar toch vind ik het beter om de pols passen dan degene die al heb gedragen.

Wat vooral opvallend is voor een horloge van deze leeftijd is de goede staat er van, dit kan gerust voor een bijna nieuw exemplaar door gaan.

Om nog van de bolling van het plexi glaasje te zwijgen.

Om af te sluiten nog een korte lumeshot. Bij belichting lichten de uurmarkers kort op om na een 15tal seconden terug uit te doven, de wijzers doen er nog een 20tal seconden langer over.

59 likes

Toffe aanwinst!!

1 like

Leuk en interessant verhaal en mooi horloge. Veel plezier met je NA. :ok_hand::+1:

1 like

Leuke aanwinst.

1 like

:+1:

1 like

Toffe aanwinst, horloge uit het geboortejaar staat ook nog op mijn lijstje. Leuk idee en prima uitgevoerd, enjoy!

1 like

Wat een heerlijk horloge , en die maat staat je goed hoor.

1 like

Nou inderdaad zeg :ok_hand: Gefeliciteerd met deze aanwinst

1 like

Van harte proficiat!

Gave Hamilton :ok_hand:

1 like

Leuk! Veel plezier ermee!

1 like

Proficiat met je aanwinst!

Was vast v n luie soldaat die zich altijd ziek melde :wink:

1 like

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd!

Tof ding!

Gaaf horloge :ok_hand:t2: gefeliciteerd

Heel tof :ok_hand: !

Gefeliciteerd met deze toffe NA

Mooi man. :+1:t2::facepunch:t2:

Heel vet dit!

1 like

Cool, proficiat.

Die H3 doet het hem he. En de patina is veel subtieler dan de heruitgave.

1 like

Inderdaad heel vet.

Btw, als ik deze ooit verkoop ben jij de eerste in de rij :wink:

1 like