Vandaag, de dag dat ons ondertrouw (wat tegenwoordig is gedegradeerd tot een voorgenomen huwelijk) officieel is geworden, was ik met vrouwlief op pad om het met een bescheiden lunch te vieren.
Lunchen in een winkelcentrum moet natuurlijk gepaard gaan met nog wat winkelen, tot het moment dat het besef kwam dat de kinderen uit school gehaald zouden moeten gaan worden. En natuurlijk is dat uitgerekend op het moment dat papa in de juwelier staat en net wat getoond zou gaan krijgen van de behulpzame verkoopmedewerkster.
Nou ja, die winkelervaring maar afgebroken en aan de ouderlijke plicht voldaan; althans op naar huis met de auto zodat vrouwlief met de fiets de kinderen uit school kan halen, die eveneens met de fiets zijn.
Kan ik nog wat voor het werk betekenen in de tussentijd.
Wel allemaal met de belofte dat we daarna nog terug zouden gaan naar het winkelcentrum omdat vrouwlief ook nog wel een leuke trui had gezien.
Zo gezegd, zo gedaan. Vrouw twee truien van één van haar favoriete merken. Eigenlijk had ik niet zoveel zin meer om weer terug naar die juwelier te gaan, dus dan maar naar de auto.
Maar ook dat niet zomaar, want op de heenweg was ons reeds opgevallen dat een andere juwelier, een stuk terug, open leek te zijn ondanks dat de eigenaar ons ergens vorig jaar had verteld dat ze per 1 januari 2022 voorgoed de deuren zouden sluiten. De beste man, die de winkel ooit van zijn vader had overgenomen, had mij toen verteld dat hij andere dingen in zijn leven wilde gaan doen. Ergens heb ik wel het gevoel/idee gehad dat ook hij niet geheel ongeschonden door de corona-beperkende maatregelen was gekomen… maar goed, altijd zonde als zo’n winkelier dan moet stoppen.
Nieuwsgierig geworden dus door de ogenschijnlijke openstelling, zijn we bij het verkeerslicht afgeslagen en naar die winkel gereden. En warempel, open en dezelfde eigenaar!
Nu bleek dat de beste man had besloten in het nieuwe jaar toch nog open te gaan omdat hij de beoogde uitverkoopperiode verplicht gesloten was in de laatste lockdown. Nu nog open tot 11 maart.
Bij de eerste blik in de etalage viel één horloge mij eigenlijk gelijk op.
Na de rest van de etalage ook bekeken te hebben, besloten wij de winkel te bezoeken om ook binnen eens rustig verder te kijken. Oom vrouwlief zag daar het nodige dat zij interessant vind, maar geen horloge (dit maal).
Op de vraag van de eigenaar heb ik aangegeven dat het horloge in de etalage mij wel aansprak, dus die werd er direct bijgepakt. En na het zien, voelen en even op de pols leggen, was ik er wel snel uit. Voor die prijs een zeer degelijk horloge, leuke combinatie van kleuren en een niet te drukke maar toch wel aanwezige wijzerplaat.
Dus na relatief lange tijd weer eens aan NA, de vorige heb ik in juni 2021 geschreven maar de feitelijke aankoop was al in april 2021, hangende de levering toen:
Aanschouw (op de bij kunstlicht genomen foto’s,
omdat daglicht, als dat er vandaag al was, inmiddels ontbrak) mijn nieuwe Edox Chronorally
Ik vind het zelf (en daar gaat het om) een leuke combinatie, de donkere wijzerplaat, met de fraaie lederen band, de secondewijzer in dezelfde kleur, maar ook de in dezelfde kleur geplaatste pushen
Kortom, ik ben er content mee, met deze leuke, spontane aankoop.
Daarnaast drie paar oorbellen voor vrouwlief, een collier voor haar, wat Swarovski voor mijn moeders collectie. Ook daar ter plekke idee opgedaan voor de bedankjes voor de aanstaande bruiloft en direct aangeschaft (ook Swarovski).
Verder nog wat rondkijken in de hoeken en gaten om te zien wat er nog meer te verkrijgen is.
Toen viel mijn oog op een doos met cape cod doekjes! Die had ik op een kerstverlanglijstje gezet maar niet gekregen.
Vorige week via internet een pakje gekocht en dat natuurlijk gemeld. Toen daar een aanbod gekregen en er maar gelijk een aantal meegenomen
Daarover denkend en redenerend, besloten om maar terug te gaan om de rest daarvan ook mee te nemen. Wellicht in eerste instantie teveel voorraad voor mijzelf, maar daar kan ik vast wel iemand blij mee maken.
Binnenkort, wanneer ik het horloge zal dragen, zal ik ook even wat foto’s maken in het daglicht. Ik denk dat sommige aspecten daarin beter uitkomen.