Afgelopen vrijdag was ik met mijn vader naar de ISH in Frankfurt, waar we tijdens de lunch hadden afgesproken met een oude klant uit Rusland.
Vorig jaar hadden we ook een afspraak met ze, waarbij mijn horloge-hobby ter sprake kwam en hij een setje manchetknopen had gekregen van mij. Blijkbaar had ik daar destijds genoeg indruk mee gemaakt want vrijdag tijdens de lunch vroegen ze naar mijn horloge waarna ik een cadeau van ze kreeg. Totaal onverwacht uiteraard kreeg ik een zwart doosje met rode bovenkant in mijn handen waar groot Komandirskie op stond. Een echte Vostok Komandirskie uit Rusland dus!
Het horloge wat ik heb gekregen is dus een Vostok Komandirksie, maar niet het veelvoorkomende model, maar een Dual Time met GMT-wijzer en interne draaibare bezel. De kast is PVD en de wijzerplaat is volledig van lumen. Het horloge heef teen bruin/groene sailcloth band met vlindersluiting en gesigneerde kroon. Daarnaast heeft hij een zichtbodem met een mooi bewerkt uurwerkje erin zitten.
Ik ben er natuurlijk hartstikke blij mee en deze zal dus zeker ook niet meer gaan!
Bedankt voor de leuke reacties allemaal Met het draagplezier zal het zeker goed komen!
@Roger_R Wat het kost? Geen idee Waar te bestellen, in Rusland, haha. Sorry maar ik heb dus geen idee waar hij vandaan komt, ik weet alleen dat hij hem in Rusland heeft gekocht. Verder is het voor mij onbekend. Na hem op te zoeken zie ik overigens dat prijzen rond de 180-200 euro liggen.
Leuke verassing! En mooie stoere Vostok. Leuk uurwerk ook. Staan goed bekend bij de liefhebbers. Voor wie daar naar vroeg:(Roger_R) soortgelijke o.a. te koop bij Meranom (goede ervaring mee) en Russian-watches.
Veel plezier ermee!
Leuk, Nick, de wederkerigheid in jouw verhaal. Hij jouw manchetknoop/klokjes en jij een Rus. En dat horloge, dat vind ik echt een stoer ding. Nooit meer wegdoen. Maar als, …