Onverwachte NA

Sinds een poos ben ik in het bezit van een mooie Hamilton Khaki Aviation Pilot met een zwarte wijzerplaat. Nadat ik het bruine leren bandje heb gewisseld voor zwart rubber klopt het helemaal en draag ik het horloge dagelijks met veel plezier.

Tegelijkertijd is er in de zoektocht naar dat horloge iets aangewakkerd. Er is zoveel moois en de mogelijkheid om horloges af te wisselen spreekt mij erg aan. Zodoende ontspon zich een zoektocht naar ‘iets’. Wat is nog onduidelijk. Ik lees op dit mooie forum, kom in aanraking met nieuwe merken en probeer steeds iets bij te leren over horloges. Op Chrono24 en andere sites zie ik prachtige horloges voorbij komen. Toch haal ik nooit de trekker over. Het klopt nooit helemaal. Waarom is moeilijk uit te leggen.

Gisteren werd ik 40 en kreeg ik van mijn ouders een bijdrage voor een nieuw horloge. Direct daarna werd mij een zakje overhandigd met daarin een horloge dat van mijn opa is geweest. ‘Omdat je horloges zo leuk vindt.’ Ontzettend blij met mijn nieuwe Eterna-Matic. In 1979 gegeven aan mijn opa door zijn toenmalige werkgever en nu om mijn pols. Mijn zoektocht verplaatst zich (voorlopig) van een nieuw horloge naar een nieuw horlogebandje.

58 likes

leuke binnenkomers :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Een memorabele aanwinst.
Mooi hoor!!
Ik wens je er een eerbiedwaardige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je NA

1 like

Hij ziet er nog zeer netjes uit voor zijn leeftijd.

1 like

Gefeliciteerd! Mooie Eterna. Als er geen onderhoud is gedaan in al die jaren, zou ik daar eerst in investeren voordat je het bandje vervangt voor langdurig draag plezier :slight_smile: .
Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF-recensie: - Ervaring met Horlogemakers - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

2 likes

Onverwachts zo’n mooi geschenk krijgen. Koester het dit is vanaf nu je mooiste horloge. Gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge, ziet er nog goed uit voor de leeftijd. Veel plezier ermee.

1 like

Cool horloge en nog cooler omdat ie van je opa was. Een stukje familiegeschiedenis om de pols, het kan niet mooier :smiley:

Enjoy!

1 like

dat zijn de beste NA’s, waar je lang op hebt moeten wachten. gefeliciteerd !

2 likes

Horloges met een (familie)verhaal. Hoe mooi is dat?

1 like

Gefeliciteerd! Cool hoor, deze Eterna. Erg tof.

1 like

Mooie aanwinst geniet ervan :slightly_smiling_face:

1 like

Erg mooi :ok_hand:t2:

1 like

Dat is een mooi kado :+1: :partying_face:

1 like

Zo te zien is je opa erg zuinig geweest op deze mooie Eterna. Ziet er goed uit. :ok_hand: Als ik jou was zou ik hem laten servicen door een horlogemaker, zie link hierboven. Dat werkt meestal beter dan via een juwelier.

2 likes

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!

Leuke aanwinst

Wauw, een prachtige Eterna die er ook nog eens geweldig goed verzorgd uitziet! :star_struck: En die inderdaad een mooie band verdient​:blush: