Onverwachte ongeplande aanwinst

Je kent het wel. Je loopt in een stadje wat rond, ziet een juwelierszaakje en kijkt daar wat rond. Zelden is er echt iets bij wat je al niet elders gezien hebt en loop je weer verder.
Zo ook afgelopen donderdag. Ergens naar binnen, beetje rondkijken in o.a. het Seiko gedeelte en plots een keer nu eens wel iets bijzonders zien. Nou ja, bijzonder… eerder zeer onverwacht. Een horloge vinden die sinds 2011 niet meer gemaakt wordt en die internationaal en volgens mij ook nationaal gewild is is toch zeer onverwacht.
Het gaat dus om de Seiko SRP043 oftewel de Spork.
Altijd al een leuk model gevonden maar nooit leuk genoeg om te kopen. Even om de pols gehad en met de opmerking van de verkoopster dat er wel wat te doen viel aan de prijs toch weer verder gelopen.
Thuis spookte het echter toch in mijn hoofd dus na e.e.a. op het internet gelezen en gezien te hebben toch maar een mailtje aan ze gestuurd met wat vragen en wat de prijs zou kunnen worden.
Na de bevredigende antwoorden gekregen te hebben het horloge gisteren opgehaald.

Zag op HF dat er vorig jaar een soortgelijk topic was van iemand die onverwachts een Spork bij een juwelier vond. Toch misschien niet zo bijzonder? :wink:

8 likes

Wel, dat is nu nog eens een Seiko die ik echt zeer mooi vind ! Superduidelijke en evenwichtig samengestelde wijzerplaat !

1 like

Van harte metje nieuwe aanwinst, bij mij zou hij ook mee gaan …leuke klok en helemaal leuk datje hem dan nog zo “vind” …
Veel plezier ermee

Leuk, veel plezier er mee!

Topklok!! :+1: :+1:
Deze Seiko is een beetje in Sinn-stijl. Mooie aanwinst, veel draagplezier

Mooi horloge veel plezier ermee :+1:

Heel mooi deze Seiko…en welk stadje was dat :blush:

Dank! Het is een brother van de Sinn 657 maar van another mother :wink:

Dat is een hele mooie ‘vangst’. Veel plezier ermee.

Oh Oh Den Haag…

Mooie vondst, waarschijnlijk 1 van de laatste, denk niet dat je ze zo maar nog een keer ergens bij een juwelier tegen komt. Ik snap nog steeds niet waarom ze de productie gestopt hebben.

Internationaal zeer gewild, doet gemakkelijk tussen $ 500,- en $ 650,- en altijd snel verkocht. Maar volgens mij is dit een blijvertje…

Geniet ervan!

Eric

Van harte proficiat, met deze toch wel zeldzame verschijning.

Dank je. Misschien omdat ze te veel Sinn opmerkingen kregen :wink:.
Wat ik zo her en der lees is dat dit model toen het nog in productie was niet zo erg populair was maar het juist populairder werd nadat deze uit productie genomen was.
Een blijvertje? Tja, dat denk ik van bijna van elke nieuwe aanwinst. Slechts weinigen redden het :cry: :scream:

Mooi!
Een van de weinig mooie Seiko’s :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Het horloge waarbij ik steeds het gevoel heb dat het een mod is :slight_smile: maar daarom misschien zijn tijd vooruit :smile:

veel plezier ermee!

1 like

Proficiat. ik ben geen seiko fan, maar deze heeft wel een mooie wijzerplaat! Prima klok, en leuke vondst zo!

Veel plezier er mee!

AHA!! Een heeeel mooi klokkie!!!
Heb deze zelf al enkele jaren geleden via Monsterwatches aangeschaft en de secondewijzer door Rob laten vervangen voor een rode…ben er nog altijd happy mee en hopelijk geldt dat ook voor jou!
Gefeliciteerd!!! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dank allen!

Nice! Aparte bijnamen, die Seiko’s.

Ja, dat is inderdaad een prachtige Seiko! Er zijn er meer, maar die kan ik me met mijn sloebers budget helaas niet veroorloven… :smirk: