Onverwachte teleurstelling

hebben jullie dat ook wel eens gehad…dat je jezelf helemaal lekker hebt zitten maken met foto’s op het net en je denkt dat je je nieuwe graal hebt gevonden…totdat je het horloge in het echt ziet ?

Dat overkwam mij gisteren. Ik dacht dat ik in de Omega Planet Ocean 42 mm mijn nieuwe graal had gevonden. Maar toen ik hem gisteren om had en naast mijn SMP 2254.50 zag was ik erg teleurgesteld. Het ging om een occasion bij een juwelier, de AR coating zat vol krasjes, de secondenwijzer was matig aangetast (door condens ???) verder vond ik het een vrij onopvallende klok met weinig karakter, in ieder geval stukken minder dan de klassieke looks van de 2254.
Okee, het bruine bandje wat er om zat en het lelijke halogeenlicht van de winkel zullen ook niet meegeholpen hebben, maar tot op dit moment ben ik echt teleurgesteld. Ik was overtuigd dat ik met een Planet Ocean naar huis zou gaan, maar niet dus. En nu bekijk ik weer foto’s op het net en daar komt het horloge weer briljant over. Ik denk dat ik toch nog eens ga kijken naar een PO bij daglicht op de originele bracelet of op zwart rubber…ik wil het nog even niet geloven dat de PO af gaat vallen als graal…

allereerst knap dat je er vanaf hebt gezien, ik zou dat een stuk moeilijker hebben gevonden :smiley:

idd bekijk eens een mooi model op rubber of staal, wat je dus niet moet doen is een PO op leer :frowning:

ik ben er van overtuigd dat wanneer je een mooi model tegenkomt, dat je om bent
de po is gewoon een top klok (tu)

zal je nog ff lekker maken :smiley:

…dat ziet er dan ook wel weer geweldig uit…
ik leg me er nog niet bij neer en ga toch eens naar een andere kijken bij daglicht en op een andere band…ik wil graag minimaal 1 horloge om evt. ooit aan een andere generatie door te geven en daar had ik de PO bij in gedachten…

ik ben niet echt een Omega liefhebber. Maar het is mij al een paar keer overkomen dat een Omega in het echt mij toch wat tegenviel. Vooral de omvang en de smalle wijzers. Ze komen dan op mij soms een beetje kwetsbaar en teer over. Maar goed dat zal natuurlijk niet voor alle modellen gelden. En het is natuurlijk ook niet zo moeilijk om met een goede foto een heleboel te verbloemen. Met name aan de foto’s door de fabrikant wordt heel veel aandacht besteed.

Hoop dat je de volgende keer met een beter gevoel (en een aankoop) thuis komt!

Groeten,

Marco W.

ja! vind ze best mooi maar weinig indrukwekkend voor 't geld. Seamaster zijn mooier en de Speedmasters natuurlijk.

Ik kom nogal eens op schiphol, en dan loop ik vaak ook even langs de vitrines bij Gassan. Ik heb dan elke keer bij bepaalde merken een soort teleurgesteld gevoel als ik de horloges en bijbehorende prijzen zie. Ik merk dit vooral bij Omega en een deel van de IWC collectie, maar bijvoorbeeld helemaal niet bij JLC.

Ik ken het, met name bij foto’s in een catalogus!Soms zijn ze in het echt 10x mooier, maar vaak ook minder.

Hoi,

Ik had begin dit jaar de keus, en ik wilde een mooie Omega uitzoeken.
Bij William geweest voor de Seamaster pro 300 de eerste 40 jaar bond versie met blauwe plaat en opgelegde indexen. Is er enkel nog gebruikt natuurlijk.
Voor wat meer geld had ik eventueel de Planet ocean 42mm kunnen nemen.
Ik mocht ook de po even om, gewoon om eens te kijken. Voor mij was ook de keus meer dan overduidelijk.

De smp 300 in blauw natuurlijk :wink:
Dat horloge heeft gewoon veel meer “smoel” voor mij, en klopt qua kastverhouding gewoon beter.
Een po is overdreven hoog, en komt daardoor ook niet zo elegant over, meer plomp.
De plaat en stalen band vind ik wel heel mooi, maar als geheel is ze duidelijk de mindere.
Men heeft een te hoog horloge willen maken in mijn beleving.

Het is nu eenmaal de trend, en menigeen zal het fantastisch vinden.
Blijft wel een mooie klok hoor, maar niet echt bijzonder.
Deze zal het niet zo lang uithouden als de SMP 300, die is nu al legendarisch…

Groet,

Nico.

De PO is mijns inziens een nisser van Omega.
Als het je doel is een stuk horlogetraditie door te geven aan een volgende generatie natuurlijk de “moonwatch” of een variant.
De AT is imho bijzonder tijdloos. De blauw/witte is een pracht stuk en tegelijkertijd 100% Omega.

De PO is sowieso te groot voor mij, nu schroom ik niet te grote klokken te dragen maar in combi met de prijs heb ik dat niet voor een PO over. Seamaster vind ik ook veel mooier. Met speedmaster heb ik niet zoveel, behalve die Alaska project maar als ik dan toch meer dan 3K wil uitgeven zou ik ook die niet kopen…

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met een rolex expl.2 witte plaat. Prachtige klok maar toen ik hem in het echt om had vond ik het eigenlijk helemaal geen uitstraling hebben, het zou kunnen dat het bij de zwarte plaat mooier was maar die hadden ze niet in de winkel, als ik dan een sub no date zie of een gmt master vind ik die veel meer hebben…even los van de prijs dan…

Dus ja, in het echt kan een horloge erg tegenvallen, maar als ik het zo lees heb jij wel een “aftans” exemplaar om gehad en dat geeft natuurlijk geen goed beeld, als ik dan die van Schmeink zie vind ik dat weer een hele mooie, ook qua kleurstelling.

suc6

Bekijk hem eens op staal. Een duiker en leer gaan sowieso niet echt goed samen. Heb die van mij inmiddels alweer een poosje en eigenlijk geen moment spijt van gehad. Een klassieker in wording:)

Toppertje hoor, niks mis mee op staal! En op rubber mag hij er ook zijn hoor…

Ik ken dat volledig, vorige week ging ik na een jaar lang foto’s bekeken te hebben, eindelijk de Rado 5.5 gaan halen, maar toen ik hem eindelijk rond mijn pols had, was ik vreselijk teleurgesteld, zo een klein horlogeke en het voelde zo goedkoop aan.

Ben dan nog maar eens in de vitrine gaan kijken (ik moest en zou een horloge kopen en geld uitgeven) en heb dan maar een andere Rado gekocht, ditmaal een Rado Sintra, fantastisch mooi horloge en het krast niet.

Zoals velen al opgemerkt hebben, een aftans model vind ik ook niet te vergelijken met een combi die het horloge beter tot z’n recht laat komen. In mijn opinie, met z’n eenvoudige, doch mooi gevormde metalen band. Die van schmeink vind ik ook geweldig passen mijn zijn subtiele oranje tinten.

Of ik het gevoel ken? Nou en of! Ik wilde een paar maanden terug de OSPOLMLE kopen, maar toen ik em in m’n handen had viel ie erg tegen. Met name het formaat. Het is namelijk de reduced. Die isvergelijkbaar met de SMP300, maar de verhouding vond ik niet mooi meer. De PO full size is dik, maar door z’n formaat vind ik het nog in verhouding. Dat had ik niet met de reduced, want daar vond ik het een dik horloge, wat klein oogt.
Terwijl ie op een plaatje er erg sophisticated uit ziet:

Een vergelijkbaar gevoel heb ik met de SMP300 reduced. Vind de full size beter in balans.

Overigens, over de PO full size, die vond ik weer net wat fors voor m’n pols. Maar hij blijft in m’n hoofd rondspoken. Hij is natuurlijk niet zo elegant als de SMP300, maar heeft een iets stoerder trekje, wat ik ook iets vind hebben.