Onvoorstelbaar goedkoop klokje

Een familielid zegt tegen me: ‘jij hebt toch verstand van horloges? Kun je mijn horloge voorzien van een nw batterij?’. M’n ervaring leert dat dit niet moeilijk is, dus ik bekijk het klokje en maak het open…
Nog nooit zo’n goedkoop klokje gezien. Dat kan niet meer gekost hebben dat vijf euro. Categorie kermisklokje. Familielid zakt aardig in aanzien voor me :rofl:

Maar voor €0,30 zit er weer een nw batterij in. Levert in ieder geval één blij gezicht op…

20 likes

Ach een goedkoop horloge heeft niks te doen met aanzien toch? Als de drager hem mooi vind, dan is daarmee toch vrede?

22 likes

Goed verhaal

5 likes

Lekker kort

8 likes

Ik vind het woord ‘klokje’ gebruiken voor een horloge erger dan het goedkope horloge zelf, als ik eerlijk mag zijn.

27 likes

Ik vind het behoorlijk kunstig dat er uit dat kleine stukje plastic een tijdsaanduiding kan komen :+1: Bedankt voor het delen!

11 likes

Doen we verder helemaal niets mee

1 like

Ja dat is iets anders dan de Big Ben :slight_smile: best leuk horloge.

Het kan zijn dat dit “klokje” accurater loopt dan mening Zwitsers merk :rofl:

8 likes

Leuke anekdote. Weer eens de andere kijk op onze hobby, de prijs-prestatie verhouding…

4 likes

Soms vergeet je dat wel eens, en als je dan weer een kruidvat horloge vast hebt gehad waardeer je je eigen horloges nog meer!

1 like

Tijdje geleden had ik een nieuw bandje en springbars nodig voor een rommelmarkthorloge terug om de pols te kunnen doen en heb ik gewoon zo’n skere A****N horloge gekocht voor 6€, heb het zelfs nog een paar dagen gedragen omdat het niet eens zo lelijk vond, heb het ding opgemaakt en daar zat net zo’n klein dingetje in.

Ik was verleden week weer eens in de A*****N en ik kon me bedwingen om nog eens zo’n horloge te kopen, voor 6€ hebben ze dit

of dit

3002849_8718969953580-112_02

of als ik wat extra bandjes wil, voor 8, moet ik wel wel een lelijk horloge erbij nemen

1 like

Dus…

1 like

En daar gaat het toch tenslotte om, en het zou nog meer lachen zijn als dat horloge 10 jaar mee gaat, zitten wij dan met onze afschrijvingen op onze horloges.
Denkt dat die familielid dan toch echt de lachende derde is :rofl:. Wel af een toe een nieuw batterijtje erin blijven zetten he, tis tenslotte familie :wink:

5 likes

Het lettertype is wel chique, kopie van Longines.

1 like

De totale ontwikkelingskosten van zo’n uurwerk zijn stukken hoger dan een gecompliceerd uurwerk van Patek Philippe hoor

1 like

Zoiets zat ook in mijn Hugo Boss horloge. Toch wel ff 5/6 jaar met trots gedragen.

Tot ik hier een account maakte, daarna gelijk de kliko in geflikkert :smirk:

4 likes

Ik herken het wel. Grote kast super klein quartz uurwerk. Mijn mega Russische Invicta ding. Deed het niet meer. Opengemaakt en wat schetst mijn verbazing. Ik hoorde een echo uit de binnenkant komen. Er zat een heel lief schattig klein Ronda uurwerk erin. Ik type opgeschreven, en gezocht. Ronda 515 h geloof ik. Bij Invicta kwam ik al richting 75 euro. Bij de ondeugende Chinezen was ik 7 euro kwijt. Stond ook Ronda op en swiss parts. Ik heb ze naast elkaar gelegd, gewogen, met 20x vergroting gekeken… Ik zweer je. Het was echt hetzelfde

8 likes

Tja… dat is uiteindelijk de vraag.
Gebruik voor mijn opleiding chinese kopieën van uurwerken.
Eentje had een incablok met etachron regelsleutel. Leek echt sprekend, echter…

bij het losmaken van het veertje wat de deksteen van het incablok op zijn plek houd, viel gelijk het veertje eruit. Wat een gezeik erbij kwam kijken om dat kleine dingetje er terug in te krijgen zal ik je besparen.

Bij de etachron, paste de sleutel wel op de regelsleutel, maar niet op de piton.

Lijkt sprekend en verbaasde me ook. Maar de devil is in the details

On topic: niet elke gek, is gek van horloges. Prima toch. Mocht je jezelf er te erg aan storen, heb je alvast een cadeau voor de volgende verjaardag

5 likes

Mee eens. Linea recta naar het ‘non-cool’ groepje. En op de volgende verjaardag als hij even niet kijkt brandmerken met de P van Peasant. :rofl:

1 like