Onvoorstelbaar goedkoop klokje

Het blijkt, dat dure horloges van bepaalde merken eigenlijk de goedkoopste horloges zijn.

Een Longines ( ik ben groot fan van dit merk ) heeft dikke afschrijving, net zoals Oris en een hoop andere merken.

Een Rolex daarentegen, heeft geen waardevermindering, die word alleen meer waard.

Als je horloges na een tijdje zat bent en verkoopt, levert een Rolex of een paar andere merken dus geld op, terwijl al het andere ( ongeacht welke prijs ) verminderd in waarde.

1 like

Daar kan ik het hele weekend weer over nadenken.

:crazy_face:

1 like

Als je ervan uitgaat dat dergelijke uurwerken ook in horloges van “echte” modemerken zitten, die makkelijk voor €200-€500 worden verkocht, heb je met zo’n Kruidvat-horloge van €5 best wel een prima deal lijkt me.

2 likes

Het is een ervaring die je dan koopt, net als op vakantie gaan.
Kost een hoop geld, en je komt met alleen een ervaring thuis.

Ze zeggen dat je daar gelukkiger van wordt, dan geld uitgeven aan spullen,

1 like

Ga dan naar het bordeel, dan neem je wellicht ook nog iets mee terug naar huis. Ook dat is een gok.

5 likes

Dat kun je ook mee terugnemen van vakantie :joy:

2 likes

Allebei prima ! Als je maar geniet van je horloge !

1 like

Tenzij je voor een fatsoenlijke prijs een degelijk horloge tweedehands koopt. Dan verlies je er niets op. En als je een Rolex tweedehands te duur betaalt, kan je er alsnog op gaan afschrijven. :wink:

2 likes

Ik vind het uitzonderlijk dat een uurwerk zo klein kan zijn en toch nog perfect functionerend!
Prachtig horloge.

3 likes

:rofl: :rofl: Ik denk dat STP&Gobert&Valentijn samen dit avontuur eens moeten beleven, ervaring rijker, lege zakken en een druiper. Thuis even wat uit te leggen maar ja je bent een grote ervaring rijker :wink: :rofl: :rofl:

wat dacht je van je Iphone ?

Ik had list prijzen bij de AD in gedachten toen ik het schreef haha

1 like

:+1: Ja, dat dacht ik :wink:

Er is trouwens af en toe nog wel een horloge meer doordeweekse merken dat enkel in waarde stijgt, en hoeft niet zo duur te zijn.

De Dan Henry 1963 Panda bijvoorbeeld. Is uitverkocht en tweedehands gaan die intussen voor het dubbele van de listprijs. En dat voor een quartz…

Het familielid die zegt “‘jij hebt toch verstand van horloges?” geniet volgens mij meer aanzien dan iemand die een horloge [Onvoorstelbaar goedkoop klokje] roept.

Tja, als ik de foto’s zie mis ook de gewichten.
Uit de kast gevallen bij de batterij wissel misschien. :partying_face:

1 like

Hoe kom je erbij dat ik een iphone zou hebben?

Als hij er ook maar €5,- voor betaald heeft kan dat nog meevallen.
Ik heb ook wel eens zo een uurwerkje gevonden in een “echte Hilfiger” waar de eigenaar serieus geld voor had betaald. Ik heb batterij vervangen en snel weer dichtgemaakt… :shushing_face:

De nw batterij van 30 cent ziet er in, horloge loopt prima. Misschien is m’n familielid toch nog niet zo gek… :grinning_face_with_smiling_eyes:
Wij maar dure horloges kopen - waar een krasje op de kast al een afschrijving van honderden euro’s kan betekenen - en dit ding van een paar euro loopt net zo goed. Wie lacht er nu wie uit?

Ik heb niet willen suggereren dat jij een Iphone hebt.
Het was meer een voetballers “je”… in de zin van
“ja als je dan wordt uitgeselecteerd en hun willen je, ja dan ga je”

Mijn punt was: leuk zo’n klein quartz uurwerkje in een horloge, maar kijk eens naar DE Iphone (of een samsung of een Oppo) hoe klein de super snelle super krachtige computer in zo’n ding is.
Daar is dat quartz uurwerkje knderspel bij.

Iets in mij zegt overigens dat jij mijn bedoeling wel snapte…

25 euro, prima ding :yum:

6 likes

Dat is erg vriendelijk van je. Ik ben er mee gestopt.

Kan de zin niet meer opbrengen om in een horloge van €5 een goede batterij te zetten die bijna net zo duur is. Ze gaan maar naar de juwelier.

Weet je wat het is? Het is lekker makkelijk.
Zetten wij die batterij er niet in. Dan verdwijnen die horloges in de kast of in de kliko. En kopen ze gewoon een nieuwe.