Onwillige bandpennen, help!

Ik krijg van deze Seiko onmogelijk het bandje los. Ik wil het graag omdraaien: het gespje zit nu bij de 6 vast maar ik wil het graag bij de 12.

Maar de bandpennen laten zich niet indrukken. De tool schampt er steeds langs, ook een keurige Bergeon tool die ik sinds kort heb (en die van echt goed staal gemaakt is).

Wie weet raad?

Uit laten boren bij een juwelier.

1 like

Geen lug holes?

Die seiko push pinnen zijn evil. Zijn meerdere lagen, de buitenste laag moet je naar binnen schuiven voor je bij de echte plek waar je moet zijn kan.

Witte lijntje

Als je pech hebt kras je namelijk anders over t dikke deel van de springbar of krijg je m niet naar binnen bewogen.

Ipv terugplaatsen haal bandpennen met een extra opstaand randje

1 like

Dank voor de goede tips! Uiteindelijk hoefde ik ze niet los te halen. Ik kon de gesp omdraaien door twee schakeltjes los te maken op gelijke afstand van het horloge.

Ik denk ook dat ik de bandpennen wat heb beschadigd door eerst een slechte kwaliteit tool te gebruiken, die zelf ook afstompte.:see_no_evil: Leerschool dus ook: pak gelijk een degelijke tool, een Bergeon 6767 in dit geval :blush:

Nah, die bandpennen zijn verschrikkelijk. Zeker zonder drilled lugs. Ik gebruik zelf eigenlijk altijd deze voor Seiko’s.

2 likes

De oplossing kan zijn flosdraad steek het langs de band.
Wurm het tussen de bandpen en de lug en trek het los.

2 likes

Al gelukt?

1 like

Zie boven😁