Onze hobby blijkt broeinest van bacteriën?

Dag iedereen,

Ik kwam gisteren volgend artikel tegen:

https://www.hln.be/wetenschap-en-planeet/smartwatchbandjes-zitten-boordevol-potentieel-schadelijke-bacterien-9-op-de-10-test-positief~a653aab6/

Ik draag voornamelijk lederen bandjes… maar hoe reinig jij jouw horloges…

1 like

Smartwatch :face_vomiting:

Voel me niet aangesproken…

Maar ik heb een hele zachte postoperatie tandenborstel waarmee ik de gedragen horloges wekelijks mee schoonmaak. Drupje Dreft en gaan.

Als hij echt vies is dan gebruik ik extra veel dihydrogeen monoxide maar daar moet je wel mee uitkijken!

2 likes

Onze hobby is gewoon heel goed voor de weerstand. :+1:

13 likes

:point_up_2:+1

Ok maar er zullen toch nog mensen zijn met rubberen banden of nato’s…

Wat is de beste manier om leder te ontsmetten

Vlammenwerper

2 likes

rubberen banden

Vaatwasser of gewoon heet sopje

UV-licht of even in de oven op 180 graden.

of nato’s…

Fluoridezuur met de drager er nog aan

En minder rigoureus in de wasmachine?

1 like

Leder? :slight_smile:

Vodka en een doekje? :man_shrugging:

Volgens mij is die er niet.

1 like

Meer horloges en bandjes kopen, dat ze geregeld goed kunnen drogen om zo de voedingsbodem voor bacteriën weg te nemen.

Kopenkopenkopen…

3 likes

Dit, al gebruik ik meestal whisky. De whisky in de keel en gaan met het schoonmaakdoekje.

5 likes

smartwatch :face_vomiting:

Het valt op hoe netjes de heren forumleden hun horloges schoonhouden die ze hier inleveren. Mis gaat het echter, als het horloges van vrouw/vriendin zijn. Die geven er gewoon helemaal niets om en maken hun horloges nooit - maar echt nooit - schoon. Daar heb ik ook wel eens :mask: momentjes. De lucht alleen al… Dan eerst wd-testen, en daarna grondig onder de kraan met nagelborstel, lauw water en Dr*ft. Pas daarna gaan we 's een keertje openmaken. :sweat_smile:

3 likes

Kan het reinigen ook met een reguliere OralB tandenborstel, of moet het echt eentje zijn met zachtje haartjes?

2 likes

Een GS krijgt hier een speciale behandeling bij een batterij-service. Ik gebruik dan een nooit eerder gebruikt sponsje, wat ik daarna ook nooit meer voor een andere GS gebruik. Ik weet - en begrijp - wat voor mensen een GS kopen, en dat die gaan vallen over elk haarlijntje dat bij mij ontstaan is. :face_with_monocle: :sweat_smile:

2 likes

Ik zou met regulier toch beetje oppassen, ik poets altijd elektrisch, dan nog beetje naspoelen met mondwater.

Werkt perfect.

1 like

Voor leder kan je om de zoveel tijd eens zachtjes schoonmaken met zadelzeep (groene zeep werkt ook).
Beetje oplossen in lauw water (niet te heet of het leder verhard), en dan zachtjes inmasseren met een niet te nat doekje.
Ontzepen ook met een doekje met proper water.

En dan achteraf inwrijven met een een paar dunne laagjes ledervet/Lederolie.

Die nato banden zijn het meest vies.
Gelukkig draag ik het liefs staal.