Onze mening over WMT watches

mwoah… gewoon “niet” :man_shrugging:t3:

NE88 is een prima uurwerk, maar verder is het wat mij betreft gewoon de zoveelste hommage. Overpriced voor wat je krijgt.

Maar als je er blij van wordt is het cool natuurlijk.

Ik vind deze net als het origineel best een aardige chrono, zou ik daar wel even 1400 pietermanne tegenaan willen gooien? Nope, not me en als je dan toch dat gevoel wilt hebben zijn er volgens mij legio aanbieders die een redelijke prijs en kwaliteit bieden. Zoveel geld uitgeven aan een dergelijk horloge en er dan ook nog een Paul Newman inscriptie opzetten gaat mij echt te ver.

Maar verder heb ik geen probleem met gelijkenissen, als iemand het mooi vind en niet het budget heeft of het er gewoon niet voor over heeft, soit. Zo lang ze het niet als origineel willen verkopen onder valse naam etc zie ik geen problemen. We zien dat toch met alles, of het nu meubels, lampen of wat dan ook zijn. Goed design wordt gebruikt

2 likes

Dat ben ik met je eens hoor, ik vind een hommage geen replica aangezien design mag worden gebruikt als inspiratie.

Het gaat mij inderdaad meer om de prijs/kwaliteit verhouding.
Nu weet ik niet of het erg goede horloges zijn maar het uurwerk is prima.

Als dit horloge nou 200 of 300 had gekost had ik hem misschien nog wel besteld uit nieuwsgierigheid maar de prijs die nu wordt gevraagd is naar mijn idee wel erover. (Of reviews moeten uitwijzen dat het echt iets bijzonders qua kwaliteit is).

Voorlopig doe ik het maar met de “ hommage”. Die het dichtst bij komt……

4 likes

Seiko VK64, Sea-Gull ST1903, zouden allebei leuke opties geweest zijn. De keuze voor een NE88 vind ik dapper, ik zou niet zoveel geld willen neerleggen voor een horloge dat ik alleen online kan bestellen

1 like

Ter vergelijk, WMT’s met een NH35 gaan voor $500 en hoger, ten opzichte van de wat betere AliExpress hommages betaal je dus nog wel een flinke premium (al zitten daar natuurlijk ook de kosten voor het “agen” in). Je zit hier ferm in de microbrand prijzen

Dat was vast voor mijn tijd dus ik vraag het gewoon: zijn dat een soort van budget gerbils?

Die pushers hadden overigens nog wel iets verder naar binnen gedrukt :nerd_face: mogen worden, ze doen me nu een beetje aan de Koperen Hoogte denken.

1 like

Neeuuuuhh, vin het niks.
Zou trouwens elke keer als ik op dit ding om mijn pols zou zien, denken: "Als ik nou gewoon

verkocht had, dan had ik een echte gehad".

2 likes

Ter info: De Gevril Tribeca
(Die nu overigens voor 6 à 7k op chrono staan)

3 likes

Ik had m ook zien langskomen. De wijzerplaat is goed gelukt net als het vooraanzicht.

Maar die dikte :see_no_evil: oh nee.

Dan toch maar de echte. Of geen. Big red.

1 like

Die zijn echt goed gelukt, met name de witte dial layout. Zwart is minder gelukt. Heb ze in mijn handen en om mijn pols gehad. Dit zijn hele mooie horloges.

1 like

Dus je hebt een fantastisch mooie Tudor en dan wil je een, in mijn ogen, slecht gelukte lompe hommage van een Rolex?
De dikte van die wmt zou een absolute dealbreaker zijn.

1 like

Deze WMT vind ik ook wel vet eigenlijk:

(Niet van mij overigens, maar ik ben er wel over na aan het denken)

3 likes

Ah cool, dat zijn leuke dingen! 6 a 7 doezoe vind ik dan wel weer veel.

1 like

Heb ook al eens op hun site gekeken. Ze hebben wel toffe dingen. College had eentje zo’n big crown, zat best wel goed in elkaar hoor. Blijft toch Meh en dan is deze Paul Newman wel prijzig…

Ik vind het een erg leuk horloge voor niet teveel geld. De box wordt te vol dus je kan hem vinden in het blauwe gedeelte!

Dikke bump! Ik kom dit merk nu pas tegen, via Reddit
Ze maken wel echt radicale ontwerpkeuzes:

De gepixelde GMT:

de ‘getekend met potlood’-diver:

En inderdaad dit ding van hierboven, met vooral een bizarre naam op de plaat:
image

En dat vind ik mooi.
Het is een beetje als Ginault, zoals ik in mijn onvolprezen topic uit 2017 wilde zeggen: het is meer dan een homage, het is ook een parodie op de vergezochtheid van de “heritage watches” van de grote merken.
Waar Ginault dit deed door vooral een ronkend verhaal op hun eigen site te schrijven, en door de belachelijke tekst “Submersible Maritime Precision Chronometer”, doet WMT dat mijns inziens door dit soort speelse designs en inderdaad ook rare teksten op dials :smiley:

En daar heb ik wel respect voor. Als iemand er eentje te koop heeft staan, graag een DM :wink:

1 like

Edit: abusievelijke dubbelpost

doet me een beetje denken alsof badartnicewatch een horloge heeft gemaakt.

Vind het al met al een beetje de plank mis slaan waar (I know, prijsverschil) Moser bijvoorbeeld wel humor in de nagemaakte designs weet te krijgen

Het exemplaar wat ik postte is hier te koop:

https://www.maharishistore.com/products/9372-riverine-diver-watch-case-aged-dial

1 like

Deze is leuk. Maar ja ook nogal fout :slightly_smiling_face:

1 like