Ik ben online het merk WMT (Watch Experimental Unit) watches tegengekomen. Zij zouden customized faux vintage submariner-ish horloges verkopen. Ik kan weinig vinden over de kwaliteit en ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het merk.
Alles wat je nu niet uitgeeft aan dit soort “meh/mwah” horloges, waar je ongeveer 7 seconden na het uitpakken spijt van hebt, heb je later nog over voor een echte 5513. Thank me later for the advice.
Met enige welwillendheid had ik ‘niet mijn smaak, maar wel slim gedaan’ willen zeggen, maar na het zien van de klodders lumen die de indices voor moeten stellen werd ik verdrietig…
De meeste van WMT vind ik niet mooi, ze zijn te faux. Maar heel soms heb ik al een betere gezien.
Wat mij het meeste stoort is die lawaaierige miyota die er in zit.
Lijkt zelfs of ze de wijzerplaat hebben voorzien van een velletje papier waarop ze bij het aanbrengen te dik de lijm hebben aangebracht, waardoor het printje is gaan rimpelen nog los van de roze, met lippenstift aangebrachte, lumen-dots…
Wilde ik toch net even een nieuw topic aanmaken, zie ik dat hier gewoon al een heul WMT topic bestaat!
Ik heb het merk een beetje links laten liggen omdat ik normaal niet zo van de hommages ben.
Vanochtend zijn ze echter met mijn all-time droomhorloge gekomen en nu bekruipt mij toch het gevoel dat ik misschien een klein beetje het Daytona gevoel kan krijgen zonder mijn longen, huis en vriendin te moeten verkopen… Maargoed het blijft natuurlijk “net niet”, een beetje hetzelfde als de Hype beestjes van GEVRIL destijds.
Het horloge is natuurlijk een dikkertje met 14.23mm en de Paul Newman inscriptie achterop slaat ook helemaal nergens op maar esthetisch gezien is het gewoon een fraai modelletje
1.450 dollarszzz $$$$$$
Ik vind het een flinke smak geld voor horloge dat uit China komt, met een Seiko NE88 gaat het hier wel om een serieuze klok en niet een of ander speledingetje, dat dan weer wel. Persoonlijk stoor ik me niet aan homages, ik zeg mooi ding!