Van sommige horloges weet je gewoon dat je ze nooit zult bezitten. Andere zijn eigenlijk te duur, maar je weet dat het haalbaar is… Wie heeft deze Meistersinger en wil zijn ervaring delen? Ik hoor wel dat een one-hand klokje verveeld of dat het te onhandig afleest…
Ik heb niet dit model gehad, maar de normale 1Z.
Vervelen deed hij nooit en hij trok veel bekijks.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem weggedaan heb.
Dit model vind ik persoonlijk wat te druk, maar als hij je grail is,
ga ervoor.
Bedankt voor je reactie. Ik ben met je eens dat hij een beetje druk is, maar hoe kun je anders op deze fascinerende manier dag/datum presenteren? Misschien al dit jaar. Of een 2de hands…
Ogenblik Schreef:
Bedankt voor je reactie. Ik ben met je eens dat
hij een beetje druk is, maar hoe kun je anders op
deze fascinerende manier dag/datum presenteren?
Misschien al dit jaar. Of een 2de hands…
Hoe bedoel je dit nu precies ?
Als je echt gek bent van die Perigraph, zou ik voor een gewone ( 2ehands) kijken , en niet die Pangaea-versie…
Of wil je echt die dag erbij ?
Andere optie is een standaard No.1 , waarbij ik je de AM304 kan aanbevelen. Mooie diepzwarte wijzerplaat met min of meer opgelegde rosekleurige cijfers.
Ik heb er heel wat voorbij zien komen , maar dit is nog steeds een hele mooie no-nonsense MeisterSinger , die je tegenwoordig voor een redelijke prijs (550,00/600,00 )? zou moeten kunnen vinden…
Dit omdat je zegt : ooit… Deze is redelijk te bereiken , en gewoon mooi
Kun je het eens ervaren. Tijd kun je op gegeven moment tot op 2,5 minuut precies aflezen. Zeker op die No.1 waarbij de “naald” zeer scherp toeloopt.
Of toch weer wat duurder. Want No.3 automaat, ( wat ook de Perigraph is eigenlijk
maar ( veel ) mooiere uitvoering van de wijzer. Niet “gepind” zoals ik het maar noem…
Hoewel die altijd wat “stomper” overkomen als die van de No.1…
Zeker als je er om te beginnen eens 1 wilt kopen , gewoon een “warme” , en zeer mooie uitvoering.
Bedankt voor je reactie MeistersingerFan. Ik heb een juwelier gevonden die deze uurwerken in voorraad heeft en ga er nog eens rustig mee aan de slag. Overigens zal ik de zwarte wijzerplaat niet kiezen - voor geen enkel horloge. Ik vind dat wel fraai bij bepaalde duikers, maar ik zal geen duikers kopen voor dat ik mijn andere wensen heb ingevuld…
Gauw vervelen of slecht af te lezen:S Geen probleem, en de omgeving vind het ook een bijzonder horloge. Ik zie hier soms op het forum 'MehrZeiger’die lastiger af te lezen zijn.
Ik zou hem ook kopen op een ‘klassieke’ kleur, past veel beter bij een dergelijk horloge.
Merci voor je commentaar M.Singer. Je naam en die van Meistersinger veronderstellen dat jij/jullie beiden een of meer van deze horloges bezitten. Meistersinger heeft er in ieder geval een gehad.
Heb je foto’s? Altijd leuk!
Als " MS Die Hard " zal ik mijn viertal ook even showen 
Deze wordt binnenkort voorzien van een creme-kleurige wijzerplaat.
Hierbij.
Ik heb er maar 1, maar das dan ook de Unomatik;)

Wow! Mooie collectie. Bedankt voor het delen met ons
Mooi exemplaar met die gangreserve. De positie van de cijfers vind ik ook bij deze heel fraai. Eentje om dagelijks te dragen. Gr.Ogenblik
Na, terecht verblijd je ons met deze! Eenvoud dankje Herman
Hallo Daar
lang getwijfeld twee jaar gelden een Granmatik gekocht weliswaar met zwarte wijzer plaat en bruin leer. Nog nooit een horloge zoveel gedragen en met plezier
Henk
Bete Henk, het ontwerp blijft fantastisch, ongeacht de kleur die natuurlijk heel persoonlijk is. Op de foto die ik zag lijkt me de zwarte wijzerplaat met witte aanduidingen trouwens nog duidelijker afleesbaar. Gr. Henk
Mij lijkt het mooi als Meistersinger met een Neo-achtig model voor de heren uit zou komen. Ik versta daaronder 40mm/> en zonder pastelkleurtjes, maar het liefst wat vintage kleuren.
Mooiste meistersinger die ik al gezien heb, maar aangezien de complicaties denk ik wel een duur speelgoedje.
Dag Bally, duur is betrekkelijk. Deze is nog onder de €2000,-. Dus pittig maar niet onhaalbaar voor meesten. Bij mij duurt het wat langer, maar ik ben al goed op weg. Groet Henk
Vind mijn meistersinger nog steeds helemaal top!!!
Al vinden me vrienden mij maar raar waarom ik een horloge koop waar je nog moet nadenken hoe laat het is
Maar moet zeggen dat het wel ff wennen was