Ooit je eigen horloge willen samen stellen?

Beste HF Leden,

bij deze shop is het mogelijk een horloge naar wens te creeren voor een niet te hoge prijs:) :

http://am-diver.de/
Hier is de direkte link, om een eigen creatie te doen:

http://am-diver.de/shop/am-diver/individuell-gefertigt-am-diver-22mm

Dit is een code voor deze maand om een reductie te krijgen;) :
am-diver-uhrforum
Helaas is de website niet in het engels, dus hoe het duits een beetje begrijpt kan er direct aan de slag!

Features:
Produktbeschreibung

Uhrwerk: Handaufzug/Automatik Vostok 2416B
Massive Edelstahlgehäuse
Edelstahl AM-WATCHES bidirektionale LĂĽnette mit Aluminiumeinsatz
Boden aus Edelstahl mit verschraubtem Sicherungsring
StoĂźsicherung
Wasserdicht bis 200m
Verschraubte Krone mit wackelnder Verbindung zur Aufzugswelle
Leuchtzeiger und Leuchtpunkte
Datumsanzeige
Zentralskunde
31 Rubin-Lagersteine
Gangabweichung: minus 20 bis plus 40 Sekunden am Tag ( 20±5°C )
Gangreserve: Minimum 31 Stunden
BandanstoĂźbreite: 22 mm
Durchmesser von AM-WATCHES LĂĽnette ist 40 mm
Bedienungsanleitung auf Deutsch und Englisch
2 Jahre Garantie

Mvgr
Ben

Klopt.

Is eigenlijk de Vostok’s die worden aangeboden. Daar kan je kiezen uit het ruime assortiment van kasten, wijzerplaten en bezels.

Bijkomend bieden ze Customize aan met bandjes en bezels die niet uit de Vostok voorraad komen.

Ik heb precies dát gedaan via Dave Murphy, was nog goedkoper ook. :wink:

[quote=“der_bene, post:1, topic:79981”]
Ooit je eigen horloge willen samenstellen?[/quote]

Nee hoor, mijn ideale horloges zijn gewoon zo kant en klaar te koop.

Alleen stond er volgens mij een foutje op het prijskaartje. Er is natuurlijk geen horloge dat überhaubt meer dan € 2.000 waard is (en dan zit er al een heel royale winstmarge op). Maar hier stonden toch wel heel andere bedragen op de hangtags…:confused:
Heb beide fabrikanten er al op gewezen, met een emailtje. Maar ze hebben tot nu toe nog niks gedaan met mijn input.:wink:

Maar eh, ja er is een aantal partijen waar je zelf je horloge kunt samenstellen (in zeker mate dan). Op zich wel een leuk idee, vind ik. Maar ik heb het nog nooit gedaan. Ben wel benieuwd naar ervaringen.

2 likes

@TagEd:
Snap ik wel!

2 likes

Ze hebben enkel replica opties…(zie lunettes)
Vind ze lelijk eerlijk gezegd.

Bij de Vostok horloges is nagenoeg alles uitwisselbaar. Zo stel ik al jaren mijn eigen horloges samen. Uit donor onderdelen en zelf aangepaste onderdelen kan je je eigen creatie in elkaar zetten.
Deze website kan je gebruiken, maar er is nog veel meer te vinden. Uurwerken kasten wijzerplaten ALLES is eenvoudig te vinden op ebay en diverse websites. Koop wat je leuk vindt en zet het in elkaar, erg leuk om te doen. Combineren van oude en nieuwe onderdelen kan een verrassend resultaat geven, maar je kan ook alleen maar nieuwe onderdelen gebruiken en je eigen horloge samenstellen.
Hulp nodig, kom eens langs.

1 like

Niet iedereen is een knutselaar, ik bijv niet :frowning:

Goed dat je dit deelt! Ook al zijn er mensen die het allemaal al wisten/elders doen. Het zou jammer zijn als forumleden geen zaken inbrengen omdat het mogelijk al eerder aan de orde was.:+1:t3:

2 likes

Uit minstens 6 Vostoks samengesteld.

2 likes