Ooit zo'n ranzige cover gezien?

Vandaag tussen de post:

Moest even slikken bij het zien van zoveel nep :smiley:
Ik heb het artikel overigens nog niet gelezen.

groet
Mark

Is hier al genoeg discussie over geweest.

Lacroix Schreef:

Is hier al genoeg discussie over geweest.

Nou idd, en dat zijn nou meestal niet de leukste topics.c En tevens vaak een voorbeeld van ā€˜hoe-niet-met-elkaar-om-te-gaanā€™

Deze zijn overigens wel heel nep.

ik zie dit ook niet als een aanwakkering van een discussie over nep, fake, replica etc. etc. Denk dat MarkV dit gewoon even wilde delen. Hij zit al langer op dit forum en weet zelf genoeg van die discussies af lijkt me.

Master-Fan Schreef:

ik zie dit ook niet als een aanwakkering van een
discussie over nep, fake, replica etc. etc. Denk
dat MarkV dit gewoon even wilde delen. Hij zit al
langer op dit forum en weet zelf genoeg van die
discussies af lijkt me.

Ik wilde met mijn reactie niet aangeven dat ik vond dat Markvc een discussie wilde laten oplaaien. Als mijn reactie dat idee geeft bied ik daarvoor mijn excuus aan.

Ook ik denk niet dat Markv uit was op een felle discussie.

Ik ben wel benieuwd tot welke conclusie men komt tav de vraag of de nep industrie wel aan te pakken is.

Mensen zijn niet meer bereid ergens voor te betalen. Alles moet ā€˜flat rateā€™ worden.
Muziek? Gratis, Films, Spelletjes? Gratis. Nieuws is zelfs gedrukt inmiddels al gratis.

Dit alles komt ook voort uit de Nep industrie. Ook ik heb in China wel eens een paar DVDā€™tjes gekocht, achter een dubieus barretje, voor wĆØnig. Alleen jammer dat je tijdens het kijken naar Lara Croft opeens een bioscoopbezoeker door je beeld ziet lopen :slight_smile:

Ongeveer hetzelfde geldt voor namaak kleding/horloges/riemen/tasjes/etc. In onze huidige maatschappij (ai, ik word oud!) is het showen erg belangrijk geworden. Beginnen op een flatje? ben je gek, als je op je 20e gaat samen wonen, is een twee-onder-Ć©Ć©n-kap in een nieuwbouwwijk toch het minste, met de juiste autoā€™s (minimaal 2) voor de deur, en je juiste merken enorm afgebeeld op de kleding (GAASTRAGAAASTRAGAASTRA). Om dit allemaal te kunnen te bekostigen moet soms een bochtje worden afgesneden, en wordt op de ALL-IN vakantie aan de Turkse Costa de Lacoste Polo, Versace broek, Lois Vuitton tas en Rolex horloge gekocht.

Je bent pas echt rijk, als je dƔt allemaal niet meer hoeft, en geniet voor jezelf, en het niet doet voor een ander.

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Je bent pas echt rijk, als je dƔt allemaal niet
meer hoeft, en geniet voor jezelf, en het niet
doet voor een ander.

Groeten,

Martin

Amen!

Wijze woorden! (tu)

Zeg Ed, maak je nog een ā€˜verslagjeā€™, ā€˜ervaringsverhaaltjeā€™ of ā€˜balans opā€™ n.a.v. je anti-fake-week?

Ben je nog op TV geweest of nog iets van de consumentenorganisaties gehoord? Mooi overzichtje zou toch leuk zijn!

In de winkel heb ik onlangs een paar Evisu standaard-plastic/rubberachtige strandslippers gezien. Prijs: ā‚¬129,- :wink:

Wat is echt en wat is nep?

Misschien interessant !?
Hoop dat jullie de lettertjes kunnen lezen ?! Op mijn laptop gaat 't nog net.

Een take-away: ā€œde maximum straf voor de handel in namaak is 4 jaar celā€. Denk daar nog eens aan, volgende keer dat je een Brietling of een Rolox op de kop tiktā€¦

Groet
Mark

Ja maar dan zul je waarschijnlijk bij herhaling een fiks netwerk voor verkoop van imitatie moeten hebben opgezet.

Wat mij verbaasd in het artikel dat het inslaan van een namaakhorloge op vakantie geen probleem is voor de douane tot 3 stuks mag men zonder probleem invoeren.
Terwijl ze datadragers als dvd en games wel direct in beslag nemen.
Als ze iedere imitatie simpelweg in beslag zouden nemen en in een grote bak zouden gooien. (voor alle reizigers goed zichbaar) zou daar m.i. na verloop van tijd een dusdanig werking vanuit gaan dan men zich nog eens achter de oren krabt om tussen de 30 en 100 euro uit te geven voor iets wat ze mogelijk bij de douane moeten achterlaten. Nu is het risico nul sterker nog de twee overige imitaties zou je in nederland via marktplaats met wat winst kunnen verkopen waarmee je eigen imitatie nog gratis is ook.

Hoorde laatst ook van iemand dat dat ā€˜3 horloges verhaalā€™ grote kul is. wordt gewoon in beslag genomen. Krijgt vaak geen boete, dat klopt wel.

Tom,

Jouw opmerking klopt niet. Het verhaal over 3 horloges is juist. Dit zijn de officiƫle douanebepalingen.

zie hun website:

http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-17.html#P227_20102

Er is niks mis met een goede nepper, heb dat nooit helemaal begrepen, mensen die echt wat te besteden hebben kopen never een neppert en menssen die niets te besteden hebben kopen never een echte. Denk niet dat Rolex of andere gelijkwaardige merken ook maar iets van hun omzet missen hierdoor, we praten toch over sierraden en niet over bijvoorbeeld Nike t-shirts ofzo.

Of zie ik dit toch verkeerd?

Ik hoor graag van jullie.

groeten,

Stairman

Er is van alles mis met deze stelling.

1e Het handelen en verkopen van namaakartikelen (whatever dan ook) is bij wet verboden.

2e Mensen die met een nepper rondlopen houden zichzelf voor de gek. Je draagt immers zoā€™n ding om te doen voorkomen of het een echte is.

3e We hebben hier een zeer gewaardeerd Forum en ik denk dan ook dat het niet past om hier enige vorm van aandacht te schenken aan neppers.

4e Als je dan toch met zoā€™n nepper in de rondte wil lopen, hou dat dan gewoon voor jezelf, want niemand zit te wachten op een topic om te horen hoe mooi en goed ie wel is of waarom je hem toch moet aanschaffen.

5e Voor veel mensen is het moeilijk om te bepalen of het nog om een echte gaat of niet. Het is extra zuur als je denkt een echte te kopen en het blijkt achteraf een nepper te zijn.

6e Als je dan toch iets goedkopers wil hebben, koop dan een goede look a like, zoals bijv. Alpha die maakt.

Dit is mijn persoonlijke mening en bovendien is er al heel veel over dit onderwerp geschreven.
Wat mij betreft ga ik hier verder niet mee over in discussie.

De ironie is dat het herpubliceren van het artikel op dit forum een misdrijf in de zin van de Auteurswet is, als je geen toestemming hebt gekregen van de copyright eigenaar.

Zou het niet grappig zijn om de mensen invoerrechten te laten betalen gebaseerd op de prijs van het echte product? Dus rolex van 30 euro gekocht, vervolgens 500 euro invoerrechten betalen.