Ook eBay pakt imitatie aan!

Ik dacht net, ach laat ik ebay weer eens proberen om een horloge te verkopen. Op het laatst kwam men met deze boodschap:

[b]Als je op het punt staat om een object van een bepaald handelsmerk aan te bieden, gelieve je te vergewissen dat het een authentiek object betreft en geen namaak is.

NAMAAK IS ILLEGAAL
Indien je namaak te koop aanbiedt ben je onderhevig aan mogelijke vervolging.

Klik hier voor meer informatie over namaak en vervalste objecten.
Klik hier om de eBay regels over verboden, verdachte en inbreuk op rechten makende objecten na te lezen.

Opgelet: door op de knop « aanbieding verzenden » te klikken, bevestig je dat je een authentiek object verkoopt.[/b]

Goed hoor!

Applaus, eindelijk, nu de rest van de wereld nog… (tu)

Kijk, da’s mooi! Dat maakt de kans weer wat kleiner dat sukkels zoals ik Tag Heuer Monaco’s gaan kopen voor een paar tientjes, en er dan achter komen dat het een nepper is!! B)

afwachten of 't ook daadwerkelijk helpt, lijkt me meer een tekstje om juridisch de verantwoordelijkheid af te schuiven.
Replica’s zijn natuurlijk niet OK, maar ik moet eerlijk zeggen dat onlangs me de bek echt los viel toen ik de nieuwste Panerai repli’s zag:

Ongelofeloos, dat ze dus het hele Unitas uurwerk zo kunnen ombouwen, net zoals Panerai het ook doet! als je zoiets kan, dan kun je toch ook zelf eigen horloges maken die je voor meer kan verpatsen???

Oh ja: voor modeljaar 2005 heeft Panerai die tekst-gravering vervangen door Geneva-stripes: dat hebben de laatste repli’s dus ook al!!

Groet,
Paul

Paul, heb je wel de goede foto in je post geplakt ;)?

Gerwin

Jammer genoeg is dit echt een replica ja. Kunt het nog wel zien aan de mate van afwerking van de bruggen. Maar een beetje kenner kan er al instinken

Zelfs de zwaanhalsregulator zit er op !!! Als dit een replica is dan kun je Panerai dus echt alleen nog maar bij een erkende en betrouwbare dealer kopen, want dit is echt eng.

Ruud

Het is nog enger dan het lijkt ruud. Je krijgt bij een “duurdere” replica zelfs deze papieren erbij. Ik weet niet in hoeverre deze overeenkomen met de echte papieren, maar ik heb zo mijn bange vermoedens…

voor de duidelijkheid: GELEENDE FOTO!

Yaffle

Ik heb de 1950 replica gehad.
Ook ik wilde dat is zien.
Het was verbijsterend!
Voor €200 een exacte kopie met een eta uurwerk.
Ik ben ermee naar een bevriende horlogemaker geweest.
Hij wist niet wat die zag.
Ok het was niet top maar een goede horlogemaker kan servicen,afstellen en enkele oneffenheden wegwerken.
En dan is het een heel ander verhaal.
k was ervan overtuigd dat het troep was maar hij verzekerde mij dat dat absoluut niet het geval was.
Eta kan je overal kopen en de prijzen van deze uurwerken zijn verbijsterend laag.
Eerlijk gezegd wist ik dat niet.
Ik mocht zijn leveranciersboek is inkijken.
Over de prijzen kan ik kort zijn.
Nog geen €100 voor een compleet eta loopwerk.
Ik werd eventjes stil.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nieuwgierig ben geworden en ik overweeg om binnenkort alweer 2 replica’s aan te schaffen.
Alweer een 1950 maar dan met een swanneck.
Een 111 met een exacte kopie van het orgineel.
Kast en LOOPWERK.
Het is griezelig om deze dingen te zien.
Zelfs al ben je kenner dan is het nog moeilijk om de replica te onderscheiden.
Ik ben geen replicaliefhebber maar ik ben razend benieuwd hoe dit kan.
Of ik ermee ga lopen, Nee.
Ik hecht toch meer waarde aan mijn eigen orginele klokken.
Waarom kan ik eigenlijk niet uitleggen het is een gevoelskwestie.
Mijn 1e 1950 heb ik enige tijd om gehad en de reacties van mensen was verbijsterend.
Ik heb er bewust bijna alles mee gedaan.
Sporten.fietsen,mountainbiken etc.
Dat kreng was niet kapot te krijgen.
Dus al die verhalen over de kwaliteteit sorry maar dat is een onzinverhaal.
Maar ik heb wel een ding geleerd in de replicawereld.
Er bestaan twee replica’s…
Slechte die je vaak tegen kom op marktplaats,soms kom je hele goede replica’s tegen op e bay.
Via via ben ik terecht gekomen bij hele goede rep bouwers.
Je begrijpt wel,ver weg.
Geloof het of niet maar het is gewoon een internet winkeltje.
Betalingen via pay pal en problemen met douane.
Geen probleem er wordt gewoon een nwe gestuurd of refund.

dat verhaaltje over strafbaar etc neem ik met een kilo zout.
E bay kan de tent wel sluiten als alle replica’s worden geweerd.
Tassen,sieraden.kleding,horloges etc.
Ik durf te wedden dat 80 procent nep is.
Dat zegt genoeg volgens mij.

Ik heb eigenlijk een vraag over Pams.
Hoeveel ECHTE zullen er zijn in Nederland?
100 den of 1000 den?

gr.

JAG, je heb een PM…

Scary!!! En het enge is dat ze hier dus rustig een paar duizend euro voor kunnen vragen, zodat ie gewoon voor echt verkocht wordt. Zeker als ze er nog een mooi setje niet-van-echt-te-onderscheiden papieren bij doen. Ik bedoel, als je een Panerai via eBay koopt voor EUR 200, dan WEET je tenminste nog dat je genept wordt… :frowning:

Klopt… er zijn zoveel mensen die ze niet meer kunnen onderscheiden. Je kan ze gewoon niet meer zonder argwaan kopen.

Tsja, binnenkort kun dus eigenlijk alleen met zekerheid zo’n horloge voor de volle joep kopen. Want het heeft natuurlijk geen zin voor de namakers om hetzelfde te vragen als je ook voor het origineel moet neertellen, tenzij ze erop uit zijn het originele merk failliet te laten gaan. En dat klinkt toch een beetje al te vreemd.